Ford Transit Courier prichádza v novej generácii, s úplne novou architektúrou a moderným dizajnom – aspoň tak ho prezentuje automobilka. Jeho vývoj je dielom tureckých, nemeckých a anglických konštruktérov a prioritou pri návrhu bola opäť využiteľnosť a všestrannosť pri každodennej práci. K dispozícii bude opäť s benzínovým (1.0 EcoBoost) aj naftovým motorom (1.5 EcoBlue), pričom ich užitočné zaťaženie je 678 kg. Ford však opäť ponúkne aj verziu s vyšším zaťažením (845 kg). Nezabudlo sa ani na možnosti ťahania prívesu, v prípade benzínového trojvalca je to 1000 kg, naftový štvorvalec utiahne 1100 kg. Čo je ešte dôležitejšie, nákladový priestor je teraz o celých 25 % väčší. Dĺžka podlahy medzigeneračne narástla o 182 mm (na výsledných 1803 mm), výška priestoru o 9 mm (na 1253 mm) a šírka medzi podbehmi je teraz väčšia až o 208 mm (na 1220 mm). V aute sa dajú pohodlne prepraviť dve europalety, či pri sklopení operadla spolujazdca a použití otvoru v deliacej stene predmet dlhý až 2661 mm. Benzínové a naftové verzie prídu na trh ešte tento rok.
Pri použití otvoru v deliacej stene Courier prevezie predmety dlhé 2,6 m.
Aj na elektriku a s nižšou cenou za servis
Automobilka upriamuje pozornosť aj na elektrickú verziu E-Transit Courier, ktorá dorazí už budúci rok s trakčným elektromotorom naladeným na 100 kW (136 k). Detaily si zatiaľ necháva pre seba, prezradila len, že pod kapotou si bude E-Transit Courier voziť palubnú AC nabíjačku s výkonom 11 kW, vďaka ktorej sa z 10 na 100 % nabije za 5,7 hodiny. Pri použitý jednosmernej DC nabíjačky má nabitie z 10 na 80 % v ideálnych podmienkach trvať 35 minút. Po prepočte tak získa zákazník za 10 minút nabíjania 87 km dojazdu (pri použití DC rýchlonabíjačky s výkonom 100 kW).
Max. rýchlosť elektrickej verzie je 145 km/h Pod prednou kapotou si vozí odkladací priestor s celkovým objemom44 l.
Ford predpokladá, že s elektrickým E-Transitom Courier prídu aj o 35 % nižšie náklady na tzv. neplánovanú údržbu (v porovnaní s jeho naftovou verziou). Čo však automobilka k E-Transitu neuvádza, je jeho dojazd na jedno nabitie. Predĺžiť ho však bude možné použitím jedného z troch ponúkaných jazdných režimov (Normal, Eco, Slippery pre klzké povrchy). Kým benzínové a naftové verzie budú k dispozícii aj ako päťmiestne osobné verzie, elektrický E-Transit Courier príde výlučne ako dvojmiestna dodávka.