Len pred pár mesiacmi sme vám predstavili nový Ranger MS-RT – zvláštnu verziu určenú podľa Fordu predovšetkým na bežné cesty, ktorá ale tým pádom tak trochu popierala primárne zameranie tohto auta. A ako sami vidíte, príval ďalších zvláštnych edícií najstaršieho úžitkového modelu európskeho Fordu týmto neskončil. Rodinu výbehového modelu aktuálne rozširujú Ranger Wolftrak a Ranger Stormtrak, tak sa na ne poďme pozrieť zblízka.
Wildtrak plus...
Nový Stormtrak konštrukčne vychádza z najluxusnejšieho a najdrahšieho Fordu Ranger Wildtrak, takže tu máme model poháňaný vrcholným naftovým dvojlitrom TDCi Ecoblue BiTurbo, ktorý má pod kapotou aj Ranger Raptor. Dieselová pohonná jednotka ponúka 213 koní a najvyšší krútiaci moment 500 newtonmetrov, ktoré násobí výlučne desaťstupňová automatická prevodovka.
Automobilka nechala pre Stormtrak namiešať unikátny červený odtieň laku s názvom Rapid, ale zákazník bude mať na výber aj bielu Frozen či modrú Lightning. Súčasťou výbavy bude tiež špecifická a čiastočne lakovaná mriežka masky chladiča, diódové svetlá a čiernou farbou nastriekaný zadný nárazník i rám za kabínou. Nechýbajú ani „rýchle“ pruhy na kapote, nové nápisy Stormtrak na predných dverách a o dosť užitočnejšie panely chrániace podvozok pred poškodením.
Pôsobí to na vás trochu ako sedliak v gumákoch, ktorému niekto prehodil cez plecia sako od Armaniho a poslal ho na ples v opere? Na nás trochu áno, ale trendy sa menia skoro s každým východom slnka a berte to z tej lepšej stránky. Tento pick-up stále zvládne odviezť tonu na korbe a potiahne brzdený príves s hmotnosťou 3500 kilogramov.
Do trochu iných vôd mieri Ranger Wolftrak, ktorý bude štandardne lakovaný sivým odtieňom Conquer a doplnený matne čiernou maskou, čiernymi 17-palcovými hliníkovými kolesami a emblémami „Wolftrak“ v rovnakej farbe. Ford vo svojej tlačovej správe tvrdí, že revírom tejto novinky majú byť predovšetkým polia či lesy, a keď sa pozriete na jeho terénne pneumatiky Pirelli Allterrain Plus, celkom veríme tomu, že tento model bude skutočne stavaný viac pracovne než na mestskú turistiku.
Toto tvrdenie podporuje tiež striekaný ochranný povlak vnútornej časti korby odolávajúci škrabancom či nárazom a rovnakým spôsobom sú čiastočne chránené aj spodné partie pick-upu. Pohon druhého nového modelu tiež zabezpečuje preplňovaný naftový štvorvalec, ale v slabšom prevedení s jedným turbodúchadlom a výkonom 170 koní. Auto je v základe vybavené šesťstupňovým manuálom, redukčnou prevodovkou a elektronickou uzávierkou zadného diferenciálu, ale za príplatok môžete mať aj už spomínaný 10-stupňový automat.
XLT plus...
Wolftrak pre zmenu vychádza z Rangeru XLT a v tejto edícii za príplatok ponúka napríklad pevnú strechu Aeroklas, kryt nákladového priestoru či metalický odtieň sivej s názvom Sea. Špecifikom pre tento model je tiež čierny trubkový rám na korbe, ktorý tu nie je len na ozdobu či ochranu posádky pri prevrátení, ale má slúžiť aj ako nosič ďalšieho príslušenstva a uľahčiť upevnenie nákladu.
K novinkám potom patrí elektricky ovládaná roleta korby Roller Shutter, ktorú je možné ovládať tromi spôsobmi. Buď tlačidlom na kľúči, tlačidlami v nákladovom priestore alebo gombíkom na palubnej doske. Pre Ranger Wolftrak si ju môžete objednať za príplatok, Stormtrak ju dostane v štandardnej výbave a súčasťou tohto príslušenstva je aj elektronická ochrana proti priškripnutiu prstov či poškodeniu nákladu.
Ford Ranger Stormtrak i Wolftrak dorazia na náš trh v októbri tohto roka, ceny noviniek však v tejto chvíli nepoznáme. Ak ich slovenské zastúpenie zverejní, obratom sa o ne s vami podelíme.
zdroj: Ford