Európsky trh s pracovnými pickupmi nikdy nelámal predajné rekordy. Napriek tomu sa vyznačuje stabilitou a nejaké čísla predsa len produkuje. Automobilky ho preto nikdy úplne neopustili a aj dnes tu nájdeme niekoľko silných hráčov. Nechýba medzi nimi ani Ford, ktorý tu bojuje modelom Ranger. Nestačí mu však len štandardný model a už pred časom zaútočil na emócie zákazníkov aj terénnym špeciálom Ranger Raptor. Kto si však myslel, že tam automobilka skončila, mýlil sa.
O 82 mm širšia karoséria, siršie rozchody a znížený podvozok prídu na asfalte pri dynamickej jazde vhod.
Asfaltový špecialista
Ford sa rozhodol opäť spojiť sily so spoločnosťou M-Sport Road Technology a spolu vypustili na cesty upravený pickup Ranger MS-RT. Na výsledku vidieť, že v M-Sporte žijú predovšetkým úpravami Fordov pre svetové súťaže, Ranger MS-RT totiž dostal nielen niekoľko aerodynamických krídiel a výduchov, ale predovšetkým o 40 mm znížený podvozok s väčšími rozchodmi. A nie o málo, nápravy sú teraz o 40 mm širie, čo si spolu so širšími pneumatikami (275/45 R 21) vyžiadalo aj rozšírenie karosérie o celých 82 mm. Prepracované je aj pruženie a kalibrácia elektronických asistentov pripravených na dynamickú jazdu po asfalte. Na pohon pritom automobilka vybrala naftový šesťvalec 3.0 EcoBlue. Reflektuje tak želania zákazníkov, ktorí síce tajne túžia po benzínovom prepĺňanom šesťvalci, no v skutočnosti im imponuje masívny krútiaci moment a podstatne nižšia spotreba naftového motora. Veď Ranger MS-RT môžu používať aj na prácu, utiahne totiž brzdený príves ťažký 3,5 t a na korbe odvezie 1 t nákladu. Či sa Ranger MS-RT dostane aj na slovenský trh, nie je zatiaľ známe.