Boj s emisiami je dnes pre všetkých automobilových producentov hotová nočná mora. A nejde o ich neschopnosť, či neochotu vyvíjať a investovať do „čistejších“ pohonov. Problémom je nevyspytateľnosť emisnej legislatívy a až príliš rozdielne pravidlá v rámci jednotlivých svetových regiónov. Napriek všetkému sa však ako akceptovateľné univerzálne riešenie ukazuje plug-in hybridný pohon zložený z benzínového motora a trakčného elektromotora. Tento druh pohonu pritom nachádza uplatnenie naprieč všetkými automobilovými segmentmi. Jeden taký už čoskoro dostane aj Ford Ranger Plug-in Hybrid.

45 km len na baterku

Automobilka Ford prezradila, že na konci roka 2024 odštartuje sériovú výrobu plug-in hybridnej verzie svojho pick-upu Ranger, pričom k prvým európskym zákazníkom sa autá dostanú začiatkom roka 2025. Technické detaily si zatiaľ Ford necháva pre seba, odtajnil len to, že pod kapotou bude mať prepĺňaný benzínový štvorvalec 2.3 EcoBoost a kapacita jeho trakčnej batérie bude stačiť približne na 45 km čisto elektrickej jazdy. Zároveň si ponechá všetky atribúty klasických verzií, takže nepríde o priechodnosť ťažkým terénom, ani schopnosť potiahnuť príves ťažký 3,5 t. Zároveň pôjde o verziu s najvyšším krútiacim momentom v celom modelovom rade Ranger.

Aj plug-in hybridná verzia bude môcť ťahať príves ťažký 3,5 t.

„Naši zákazníci chcú elektrifikované vozidlá, ktoré poskytujú silný výkon a prijateľné náklady na vlastníctvo bez toho, aby museli robiť kompromisy pri vlastnostiach, ktoré na svojom pickupe milujú,“ povedal na adresu novinky Hans Schep, generálny riaditeľ divízie Ford Pro v Európe. „Ranger Plug-in Hybrid prináša to najlepšie z oboch svetov z pohľadu práce, zábavy aj rodiny – ponúkne zákazníkom elektrickú jazdu bez výfukových emisií pri kratších cestách alebo výkonný hybridný režim, ktorý poskytuje neuveriteľnú úroveň terénnych schopností, užitočného zaťaženia i ťažnej kapacity. A vďaka systému Pro Power Onboard môžu majitelia modelu Ranger po prvýkrát celkom jednoducho napájať svoje pracovisko či táborisko,“ doplnil ďalej Schep.

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 9 obrázkov

zdroj: Ford