Situácia s legislatívnym tlakom na plošné zavádzanie elektromobility sa, minimálne v USA, trochu zvoľňuje a mnohé automobilky s celosvetovou pôsobnosťou začínajú revidovať svoje nedávne plány. Situácii do kariet nenahráva ani nezáujem zákazníkov investovať do elektrických áut a ich stále relatívne slabé predaje. A hoci postupne rastú, stále je to málo, aby sa automobilkám ich výroba bez masívneho dotovania ekonomicky vyplatila. Navyše sú finančne vyčerpané z protiemisného tlaku na spaľovacie motory. Mnohé tak výrazne obmedzili výdavky na vývoj, čo sa prejaví až s odstupom času. Ak je reč o elektrických pickupoch, je situácia ešte vážnejšia. Dôkazom je aj elektrický Ford F-150 Lightning.
Aj veľký elektrický pickup nakoniec dostane pod kapotu spaľovací motor. Ford verí, že tým zvráti situáciu vo svoj prospech.
Vedenie automobilky Ford priznalo, že zákazníci elektrické pickupy nechcú. Respektíve, nechce ich dostatočné množstvo zákazníkov na to, aby sa výroba nejakým spôsobom oplatila a neťahalo ekonomiku automobilky ku dnu. Práve v tomto špecifickom segmente sa skrátka očakáva dostatočne dlhý dojazd a nezávislosť na verejnej nabíjacej infraštruktúre, ktorá je najmä v odľahlých oblastiach takmer nulová. Ford preto prichádza s riešením, kedy do elektrickej verzie pridá spaľovací motor plniaci úlohu predlžovača dojazdu. Benzínový agregát na palube bude nabíjať menšiu trakčnú batériu, zvyšok auta zostane prakticky bez zmeny. Menšia batéria zároveň zabezpečí nižšiu cenu, aj hmotnosť elektrického pickupu. Technické parametre upravenej elektrickej verzie F-150 Ford zatiaľ neprezradil.
zdroj: Ford Media Center