Kompaktný zvonku ale pritom priestranný vnútri
Za bláznivé nastavenie tvorby legislatívy, ktoré doslova ničí malé a efektívne autá, ktoré boli dekády pre Európu tak typické Ford samozrejme nemôže. Neostáva mu iné, len sa trendu prispôsobiť. S takým cieľom bola novinka vyvíjaná. Dĺžka by totiž nemala prekročiť 4,4 metra a priemer otáčania bude pod 10,7 metra, čo sú všetko parametre pre väčšie mestské auto. Vnútorný priestor bude môcť previezť 5 cestujúcich, pre väčší počet budete musieť siahnuť po väčšom Tourneo Connect.
Zvonka je elektrická verzia špecifická chrómovou maskou či LED lištou cez celú prednú časť auta. Samozrejmosťou budú sériové LED svetlá. Pre čo najlepšiu spotrebu tu Ford použil špeciálne 17-palcové disky, ktoré majú lepší aerodynamický tvar.
Nový volant
Vnútri nájdeme objem na 570 litrov v kufri, praktické odkladacie schránky, digitálny displej pred vodičom či infotainment SYNC 4 s 12-palcovou dotykovou obrazovkou. Zaujímavosťou bude „hranatejší“ volant či nová stredová konzola. Kto by chcel s autom „ťahať“, bude si musieť vystačiť s maximálne 700 kg vozíkom.
Ford Turneo Courier bude v ponuke aj so spaľovacím motorom
Elektromotor ponúkne 100 kW (136 k) a maximálna rýchlosť by mala byť 145 km/h. Ovládať ho budete môcť aj iba jedným pedálom, podobne ako Nissan Leaf druhej generácie. Kapacitu batérie nepoznáme, ale so 100 kW nabíjaním by ste mali byť z 0 na 80 % za približne 35 minút. Výroba začne až budúci rok, konkrétne v druhej polovici, už skôr si ale budete môcť objednať spaľovaciu verziu s trojvalcovým 1.0 EcoBoost a 92 kW (125 k), k dispozícii bude so 6-stupňovým manuálom alebo sedemstupňovým dvojspojkovým automatom.
Zdroj: Ford