Pretože tu máme v podstate veľmi známy automobil vyrábaný pod značkou Peugeot či Citroën už od roku 2016, detailným popisom sa tentoraz zdržovať nebudeme. Nový Fiat Scudo je skrátka postavený na známej modulárnej platforme EMP2 a aj vďaka tomu budú mať zákazníci k dispozícii obrovské množstvo rôznych verzií.
Talianske prevedenie bude dostupné s dĺžkou 4,61, 4,96 a 5,31 metra a okrem toho si budete môcť zvoliť výšku karosérie buď 1,89 ale 1,94 metra. Fiat bude svoju novinku predávať ako takzvaný Panel Van (oplechovaná dvoj alebo trojmiestna dodávka), Scudo Crew (čiastočne oplechovaná šesťmiestna dodávka), Scudo Platform (samostatné šasi s dvoj alebo trojmiestnou kabínou) a Scudo Combi M1 (teda ako 9-miestnu úžitkovú dodávku).
Od 0,7 až po 6,6 metra kubického
V závislosti na konkrétnom variante sa bude dĺžka nákladového priestoru pohybovať od 0,6 do 4,02 metra a jeho objem bude mať 700 až 6600 litrov. Celková hmotnosť nového Fiatu bude bez ohľadu na konkrétnu karosársku verziu 2,6 až 3,1 tony, pričom maximálne užitočné zaťaženie je 1200 kg.
Pokiaľ ide o motory, základom je Scudo Multijet 102 s naftovým štvorvalcom s objemom 1,6 litra, výkonom 102 koní a najvyšším krútiacim momentom 270 Nm. Ten istý agregát bude potom dostupný i s výkonom 120 koní (Multijet 120) a maximálnym krútiacim momentom 300 Nm, dostupným pri rovnakých 1750 ot./min.
O stupienok vyššie stojí dvojliter ako Scudo Multijet 145, ktorý ponúkne 145 koní pri 3750 ot./min. a 340 newtonmetrov, opäť pri 1750 otáčkach za minútu. Všetky spomínané preplňované motory bude Fiat štandardne párovať so šesťstupňovou manuálnou prevodovkou, zatiaľ čo dvojliter budete môcť skombinovať i s osemstupňovým automatom s klasickým hydrodynamickým meničom.
Vrcholom medzi spaľovacími agregátmi bude zase dvojlitrový vznetový štvorvalec s výkonom 180 koní, 400 Nm a obchodným označením (logicky) Multijet 180. A pretože jedinou možnosťou bude 8-stupňová automatická prevodovka, môžete na koniec označenia prihodiť písmená AT.
Predpokladáme, že časom Fiat uvedie na trh i vodíkový pohon s palivovým článkom, pokiaľ ale ide o alternatívy, zatiaľ sa klienti budú musieť uspokojiť s elektromobilom E-Scudo. Aj on dostane rovnako ako sesterské modely elektromotor s výkonom 136 koní, krútiacim momentom 260 Nm a zákazník bude mať možnosť vybrať si lítiovo-iónové akumulátory s kapacitou 50 alebo 75 kWh.
Maximálna rýchlosť elektrického modelu je kvôli rýchlemu vybíjaniu elektronicky obmedzená na 130 km/h a Fiat hovorí o dojazde 230, respektíve 330 kilometrov pri objednávke väčšieho batériového paketu. Čo je sympatické, E-Scudo zvládne rýchlonabíjačky s jednosmerným prúdom s výkonom až 100 kW, alebo môžete dať prednosť pomalšiemu nabíjaniu zo štandardného Wallboxu s výkonom 7,4 alebo 11 kW. Potom však počítajte s časom 7 a pol hodiny alebo dokonca až 11 hodín a 20 minút z nuly na 100 percent v závislosti na kapacite článkov.
zdroj: Fiat