Farizon SV
Jedná sa o plne elektrickú multifunkčnú dodávku, ktorá má vynikať rozmermi a nosnosťou. Ponúkaná bude v troch výškových aj dĺžkových rozmeroch. Šírka pri všetkých troch konfiguráciach bude 1980 mm, výška začína na 1980 mm, druhá 2180 a tretia 2500 mm. Dĺžka začína na 4990 mm druhá 5490 a tretia 5995 mm. Okrem toho by mala vynikať pokročilými technológiami a inováciami, v ktorých je spoločnosť Farizon údajne priekopníkmi. Pred spustením predaja bolo podrobne testované, pričom najazdilo jeden a pól milióna kilometrov aby sa zaistilo, že splní všetky normy EU. Používa technológiu drive-by-wire, ktorá premieňa mechanické spojenia, ako je brzdenie a riadenie. A to podľa výrobcu znižuje brzdnú dráhu o 10 %, zvyšuje autonómiu auta o 5 % a zlepšuje odozvu riadenia o 300 %.
Ďalšou špecialitou, ktorú má SuperVan ponúknuť je modulárna platforma, ktorú si budete môcť prispôsobiť svojim potrebám. Vďaka integrovanej ultra tenkej batérii, ktorá má len 145 mm, tak zabezpečili 13 m3 priestoru vo vozidle. Viac priestoru pre nastupovanie alebo nakladanie tovaru zabezpečili zrušením B stĺpika. Pre pohodlie cestujúcich máte možnosť rôzneho usporiadania sedačiek. Dokonca môže byt prispôsobená pre vozíčkarov alebo ďalšie špeciálne potreby. Konštrukcia je urobená zo 70 %, z vysokopevnostnej ocele s vysokou odolnosťou.
Pohon a jazdní asistenti
Na začiatku bude na výber z dvoch batérií a to buď 67 kWh alebo 83 kWh no a časom má pribudnúť tretia možnosť a to 106 kWh. Farizon sa chváli tým, že majú integrovaný elektrický systém s najsilnejším výkonom, uvidíme ako tomu bude naozaj ak sa niekedy dostane aj k nám. Udávajú dojazd 398 km a nabitie z 20 na 80 % za 30 min. Bude vraj podporovať rôzne systémy napájania vrátane výmeny batérií a metanolových predlžovačov dojazdu. Okrem poskytne aj inteligentné nabíjanie, plánovanie nabíjania, diaľkovým ovládaním pomocou aplikácie, a digitálnymi kľúčmi pre pohodlnejšie ovládanie a bezpečnosť a samozrejme bezdrôtové aktualizácie.
No zato čo sa bezpečnostných systémov týka, tak na nich nešetrili je ich vraj až 30, ako napríklad inteligentný adaptívny tempomat do mesta aj na diaľnicu, pokročilé výstrahy vodiča, senzor únavy, inteligentný obmedzovač rýchlosti, 360 stupňový panoramatický výhľad. A oplatilo sa im investovať čas práve do bezpečnostných prvkov, pretože v bezpečnostnom teste Euro NCAP dostal Farizon SV hodnotenie 95 % a to v teste aktívneho brzdenia AEB, čiže rozpoznanie a reakcia na chodcov na prechode pre chodcov, cyklistov, udržiavanie v pruhoch a aktívna bezpečnosť pre posádku. Mali by sa európske automobilky začať báť takejto konkurencie?