Potrebujeme 50 tisíc elektrických nabíjačiek v celej Európe

Analýza reálnych scenárov z praxe u dvoch prepravných spoločností poukázala jasne na dôležitosť verejnej rýchlonabíjacej infraštruktúry pre elektrické kamióny. Ide o výsledky zozbierané v rámci výskumu NEFTON, ktorý prebiehal v Nemecku. Zatiaľ čo v regionálnej kamiónovej doprave je elektrifikácia často možná už dnes prostredníctvom vlastnej nabíjacej infraštruktúry logistických centier, pre efektívny prechod na elektrické nákladné vozidlá v diaľkovej doprave je potrebné dobudovať infraštruktúru.

Cieľom Nemcov je mať každých 50 km rýchlonabíjacie stanice s výkonom až do jedného megawattu, a to všade pozdĺž hlavných trás diaľnic. To však nie je všetko: Do budúcna sa počíta s tým, že nabíjacie výkony až do 3000 kW, ktoré vedci v rámci projekt NEFTON taktiež skúmali, majú ďalej zvyšovať efektivitu a flexibilitu elektrických kamiónov.

Podľa odhadov bude do roku 2030 potrebných približne 50 000 vysokovýkonných a megawattových nabíjacích staníc, aby bol prechod na elektrické nákladné vozidlá v Európe trvalo udržateľný a spolu s ním aj zníženie emisií kamiónov. V tom istom roku by už polovica všetkých novo registrovaných nákladných vozidiel MAN v Európe mala mať elektrický pohon.

Mimochodom, MAN sa aktívne zapája aj do oblasti budovania nabíjacej infraštruktúry pre nákladné vozidlá. Na začiatku júla firma odštartovala spoluprácu s energetickou spoločnosťou E.ON so zámerom vybudovať približne 400 nabíjacích bodov na 170 miestach naprieč celou Európou. Čo sa týka minimálne Nemecka, má ísť o najväčšiu obdobnú sieť.

Zdroj: MAN / foto: Daimler