Povolanie vodiča diaľkového kamióna malo kedysi vyšší kredit, než dnes. Môže za to nielen zmena tržného prostredia, väčší objem prepravovaného tovaru po cestách, či strata akéhosi romantického nádychu, ale aj mnoho iných faktorov. Vrátane tých bezpečnostných. A k nim sa radí aj komfortné a bezpečné parkovanie na európskych cestách. Skvalitnenie a zlepšenie dostupnosti parkovacích kapacít je cieľom novej dotácie od EÚ. Do renovácie a budovania nových parkovísk teraz potečú ďalšie milióny eur.
Ide o platy, aj lepšie podmienky
Medzinárodná únia cestnej dopravy (IRU) dlhodobo tlačí na zlepšenie podmienok pre vodičov kamiónovej dopravy. Aj na legislatívnej úrovni. Reakciou EÚ na aktuálnu situáciu je preto schválenie dodatočných miliónov na rekonštrukciu starších parkovísk určených pre kamióny. A zároveň aj výstavbu nových, dostatočne priestranných a bezpečných. EÚ totiž vidí ako jednu z hlavných príčin nedostatku vodičov práve malú atraktivitu a nízky komfort spojený s pozíciou šoféra. Európa skrátka trpí na nedostatok bezpečných odpočinkových lokácií. „Dodatočných 60 miliónov eur, ktoré Komisia pridala k pôvodným 141 mil. eur, je dôležitým krokom k riešeniu krízy nedostatku vodičov v EÚ. Poskytnutím bezpečných a zabezpečených parkovacích možností môžeme zlepšiť pracovné podmienky vodičov a povzbudiť viac ľudí, aby sa pripojili k tomuto povolaniu,“ doplnila Raluca Marian z Medzinárodnej únie cestnej dopravy.
zdroj: IRU