Ako sa hovorí, nové výzvy si žiadajú nové riešenia. EÚ neustále tlačí na zavádzanie elektrických áut na európske cesty, no rovnako ako na začiatku, aj po rokoch sa ukazuje, že ich vyská cena je pre mnohých motoristov stále neakceptovateľná. A hoci legislatívny tlak donúti k ich nákupu postupne aj veľké spoločnosti, čo neskôr naplní trh s jazdenými elektromobilmi, problém to nevyrieši. Jedným z riešení má byť vytvorenie nového segmentu najmenších mestských elektromobilov. Tie by mali byť nielen ekologicky akceptovateľnejšie, ale aj cenovo dostupnejšie. Do akej miery, zostáva momentálne otázkou, faktom však je, že teoreticky by to fungovať malo. Predstaviteľom novej triedy je aj nový elektrický VinFast VF3.

Aj pre trhy EÚ

Hoci VinFast VF3 vyzerá ako moderné elektrické Suzuki Jimny, v skutočnosti je podstatne menší. Jeho celkové rozmery sú len 3190 x 1679 x 1621 mm, čo znamená, že je ešte o 540 mm kratší, než aktuálna Dacia Spring. Mal by predstavovať riešenie aj pre spoločnosti, či súkromných zákazníkov prahnúcich po lepšej priechodnosti (presnú svetlú výšku VinFast neudáva) a v prípade dvojmiestnej konfigurácie aj po dostatočne veľkom batožinovom priestore. Ako uvádza výrobca, po sklopení zadných sedadiel bude k dispozícii 550 l miesta. Prísne štvormiestnej kabíne dominujú jednoduché tvary. Presné technické parametre zatiaľ nie sú známe, VinFast zatiaľ hovorí len o dojazde do 200 km a skutočnosti, že chce vozidlo vyrábať aj v špecifikácii pre trhy EÚ. Nový Fiat Topolino, či Citroën Ami tak v EÚ pravdepodobne získajú ešte v roku 2024 nového konkurenta.

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 3 obrázkov

zdroj: VinFast