Elektrické traktory na svoju „hodinu slávy“ síce ešte len čakajú a sú skôr prvými lastovičkami na trhu, no s ich rozšírením v blízkej budúcnosti vraj treba počítať a jedného dňa úplne nahradia svojich naftových a benzínových predchodcov. Či to tak naozaj bude, je zatiaľ vo hviezdach, už dnes však dokážu v určitých oblastiach traktory so spaľovacími motormi plne nahradiť a dokonca ich aj svojimi vlastnosťami poraziť. Silným hráčom v elektrickom segmente chce byť aj Farmall Utility 75C Electric.
Vo výbave dvojmiestnej klimatizovanej kabíny nechýba ani vyhrievanie sedadla vodiča.
Štyri hodiny tvrdej práce v stavebninách
Novinka, ktorá sa dostane na trh v prvom štvrťroku 2024, je vybavená trakčným elektromotorom s výkonom 55 kW (75 k) a max. krútiacim momentom 320 Nm pri 1700 – 3000 ot./min.. Energiu čerpá z trakčnej batérie s celkovou kapacitou 110 kWh (z toho využíva 95 kWh), čo podľa výrobcu stačí na 6 – 8 hodín práce v bežných podmienkach a približne 4 hodiny pri najťažšom nasadení. Na rozdiel od naftového traktora je však Farmall Utility 75C Electric úplne tichý a neprodukuje žiadne lokálne emisie, takže sa hodí najmä do uzavretých hál, či do prevádzok, kde je dôležitá nízka hladina hluku. Ako uvádza výrobca, na jednosmernej rýchlonabíjačke sa Farmall Electric z 10 na 80 % nabije už za necelú hodinu a opäť môže pokračovať v práci. Zároveň však dodáva, že s ukončením produkcie naftových traktorov neuvažuje a pokračuje v ich ďalšom vývoji a zdokonaľovaní. Elektrické traktory budú len doplnkovým výrobným programom pre zákazníkov so špecifickými potrebami.
zdroj: Case IH