Výrobcovia elektrických úžitkových áut sa snažia zákazníkov presvedčiť, že sa nemusia elektrického pohonu báť ani pri využívaní áut v extrémnych teplotných podmienkach. Typickým regiónom, kde panujú veľmi nehostinné podmienky je práve Škandinávia. Elektrický ťahač Renault Trucks E-Tech preto vyrazil aj za hranice Fínska, kde potenciálnym zákazníkom predvádzal, ako si poradí pri teplotách hlboko pod nulou.
„Naštartoval“ ako jediný
“Jeden z našich zákazníkov vo Fínsku nám dokonca povedal, že v deň, keď von panovali teploty -30 °C, bol jediným nákladným vozidlom v jeho vozovom parku, ktoré sa rozbehlo, elektrický model Renault Trucks. Dieselové nákladné autá nenaštartovali. Dôvodom bola kryštalizácia AdBlue,“ dodal Régis Pierrelle, riaditeľ prevádzky elektromobility v Renault Trucks. Ďalej dodal, že počas testov pri vonkajšej teplote -19 °C sa ukázalo, že elektrický ťahač si zachoval rovnaké výkonové parametre ako bežné naftové modely. Pokles dojazdu, či výkonu je teda veľmi podobný. V dôsledku zhoršených aerodynamických podmienok, či použitia zimných pneumatík došlo k nárastu spotreby elektrickej energie (v porovnaní s letným obdobím) v rozsahu 10 – 15 %. „Testy vykonané vo Fínsku potvrdili, že elektrické nákladné vozidlá zostávajú plne funkčné aj v náročných zimných podmienkach. Na rozdiel od všeobecného presvedčenia sme sa nestretli so žiadnymi problémami týkajúcimi sa dojazdu, dostupnosti nabíjania alebo doby nabíjania. Vyhrievanie kabíny nemalo žiadny významný vplyv na dojazd, najmä vďaka programovateľnému systému predhrievania, ktorý ponúka Renault Trucks a ktorý optimalizuje spotrebu energie," povedal na záver Régis Pierrelle. Pri príchode do Fínska prekonal Renault Trucks E-Tech 1600 kilometrov medzi Helsinkami a Rovaniemi v Laponsku, vrátane 250 km etapy na jedno nabitie a dňa, ktorý vyvrcholil trasou dlhou 700 km, s dvoma medzinabitiami.
zdroj: Renault Trucks