Benzínové a naftové verzie nového Renaultu Kangoo už nejakú dobu poznáme a aktuálne sa k nim pridáva i čisto elektrické prevedenie Van E-Tech Electric. Novinka dostala ten istý elektromotor ako eCitan i batériový Townstar. Má maximálny výkon 122 koní a najvyšší krútiaci moment 245 Nm.
Kým japonské i nemecké úžitkové modely svorne dostali lítiovo-iónové akumulátory s kapacitou 44 kWh a podľa metodiky WLTP majú dojazd 285 kilometrov, „originál“ bude mať trochu lepšie parametre. Udávaná kapacita jeho článkov je síce len o 1 kWh vyššia, pravdepodobne vďaka optimalizácii softwaru sa však predĺžil akčný rádius francúzskeho auta na rovných 300 kilometrov, tiež podľa WLTP.
Renault bude pre svoj najnovší elektromobil dodávať tri typy nabíjačiek. V sériovej výbave bude trojfázová s výkonom 11 kW, za príplatok dostanete 22-kilowattovú a na verejných nabíjačkách bude možné nabíjať jednosmerným prúdom a výkonom 80 kW.
Z klasického Wallboxu s výkonom 7,4 kW budete nabíjať z 15 na 100 percent približne 6 hodín, s 11 kW to budú bez desiatich minút štyri hodiny a na 80-kW máte za 30 minút dojazd 170 kilometrov.
S tepelným čerpadlom na palube
Vodič Kangoo E-Tech bude mať k dispozícii celkovo šesť jazdných režimov a chýbať medzi nimi nebude ani Eco, obmedzujúce výkon v prospech dojazdu. Pokiaľ ide o rekuperáciu, šofér bude môcť vyberať z troch s názvami Sailing, Drive a Brake. Aby auto čo najviac šetrilo kWh, v klimatizačnom systéme bude namontované tepelné čerpadlo, ktoré bude schopné odoberať teplo zo vzduchu aj v mrazoch (ideálny rozsah pracovnej teploty Renault uvádza od mínus 15 do plus 15 stupňov Celzia), takže nebude nutné míňať elektrickú energiu výrobou odporového tepla.
Kangoo Van E-Tech Electric bude mať za príplatok vyhrievané nielen predné sedadlá, ale tiež volant a čelné sklo. Na prianie bude tiež 10-palcová farebná dotyková obrazovka multimediálneho systému alebo vzdialená kontrola úrovne nabitia batérie.
Renault hovorí, že jeho elektrické Kangoo sa vďaka akumulátorom umiesteným v podlahe plne vyrovná svojimi úžitkovými vlastnosťami verziám so spaľovacím motorom. Čo sa týka prepravnej kapacity, štandardné auto bude mať užitočnú hmotnosť 600 kg a nákladový priestor 3900 litrov, zatiaľ čo predĺžený model s dlhším rázvorom ponúkne 800 kg a 4900 litrov. Oba elektromobilu budú môcť navyše ťahať brzdený príves s hmotnosťou 1500 kg.
Nový Renault Kangoo Van E-Tech Electric sa bude vyrábať vo francúzskej továrni Maubeuge súbežne s klasickými modelmi, ale tiež súrodencami s logom Mercedesu a Nissanu. S uvedením na trh počítajte v priebehu prvých mesiacov nasledujúceho roka.
zdroj: Renault