Ešte nedávno sme boli svedkami neustáleho zväčšovania vonkajších rozmerov ľahkých úžitkových áut. Dominantnou bola najmä ich šírka umožňujúca naložiť na palubu čo najviac europaliet, či iného nákladu a ruku v ruke s tým rástla aj ich užitočná hmotnosť a objemy nadstavieb. Požiadavky na emisie a celkovú ekológiu mestského ekosystému však menia požiadavky doby a do popredia sa dostávajú elektromobily, či iné trvalo udržateľné pohony. A spolu s nimi sa menia aj vonkajšie rozmery áut. Najmä ak je reč o mestskej úžitkovej mobilite.

Jeho výhodou má byť úzka stavba umožňujúca prejazdnosť aj v miestach, kde by sa bežná dodávka nikdy nedostala.

Aj do zúžených pruhov 

Renault Estafette, ktorý automobilka ukázala na IAA Transportation 2024 v Hannoveri, je zatiaľ v štádiu konceptu, veľmi podobne však bude vyzerať aj jeho sériová podoba. Tá príde na trh už o necelé dva roky, čo len dokazuje vysoké vývojové štádium prototypu. A má byť rovnako úzky ako prototyp, pretože práve to je kľúčový parameter budúcich mestských úžitkových áut s možnosťou vjazdu aj do zón, kde bežné autá nebudú mať povolený vjazd. Renault Estafette vznikol v spolupráci s konštruktérmi Volvo Trucks a využíva softvérovú architektúru SDV (Software Defined Vehicle) pripravenú na využívanie pokročilých funkcií, vrátane možnosti rýchlych aktualizácii v reálnom čase. Práve to má pomôcť znížiť celkové náklady spojené s využívaním auta až o 30 %. Bližšie technické informácie Renault zatiaľ neprezradil.

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 6 obrázkov

zdroj: Renault Media