Svet elektrických áut je plný extrémov. Na jednej strane sú skromné a nenáročné elektrické autá s malými baterkami a relatívne nízkou cenou, na druhej strane vlajkové „elektrické lode“ doslova pretekajúce novými drahými technológiami a ohurujúce svojimi papierovými parametrami. Tých rozumných, teda parametrovo, aj cenovo niekde v strede je paradoxne pomerne málo, čo je podľa tvrdení odborníkov odrazom ochoty zákazníkov investovať do nákupu týchto špecifických áut. Ešte zaujímavejšia je situácia v segmente pracovných pickupov, od ktorých majú typickí zákazníci úplne iné očakávania, ako prezentáciu vlastnej ekologickej uvedomelosti. Zdá sa totiž, že ak je reč o poriadnom pickupe s potrebnou nosnoťou a dojazdom schopným dostať vás aj ďaleko mimo civilizácie, len málo z nich zatúži po batériovom pracovnom elektromobile.

Ešte nám chýba kvalita

Po odchode Carlosa Tavaresa z postu šéfa koncernu Stellantis sa zdá, že okrem personálneho zemetrasenia sa zmeny odohrávajú aj v modelových ponukách jednotlivých koncernových značiek. Elektrické autá sú fajn, ale evidentne nie pre každého. Aspoň zatiaľ teda nie. Elektrická super-hviezda značky RAM, elektrický pickup RAM 1500 REV s 229 kWh trakčnou batériou totiž do sériovej výroby nepôjde. Pôvodné plány pritom počítali so štartom jeho výroby už koncom roka 2024. Podľa oficiálneho vyjadrenia americkej automobilky chýba autu potrebná kvalita a nedokázalo by uspokojiť potreby a očakávania zákazníkov. Namiesto toho prichádza ako náhradné riešenie hybridná verzia Ramcharger s 92 kWh batériou a benzínovým motorom V6 slúžiacim ako predlžovač dojazdu. S čisto elektrickou verziou RAM 1500 REV s rekorne veľkou batériou majú zákazníci vraj už určite počítať v roku 2026.