Ako uvádza Mercedes-Benz, elektrické nákladné auto je vhodné na použitie v dynamických pracovných podmienkach. Teda tam, kde sa vyžaduje rýchla a okamžitá mobilita bez ohľadu na počet rozjazdov, zastavení, studených štartov a podobne. V takýchto podmienkach ťahajú klasické naftové verzie za kratší koniec lana a vyžadujú viac servisnej starostlivosti. Pre aplikáciu palivovej cisterny určenej na tankovanie vrtuľníkov preto automobilka prezieravo zvolila práve elektrický podvozok.

Pre pohon, aj čerpadlo

Spoločnosti Mercedes-Benz Special Trucks a ROHR Spezialfahrzeuge GmbH vytvorili elektrickú cisternu Mercedes-Benz eEconic určenú na tankovanie vrtuľníkov Airbus Helicopters. O pohon jej zadných kolies sa stará náprava s integrovanými elektromotormi s celkovým výstupným výkonom 330 kW (449 k). Presné technické parametre auta výrobca neprezradil, známy je však maximálny nabíjací výkon trakčných batérií na úrovni 160 kW. Tie zabezpečujú nielen pohon auta, ale čerpadla na prečerpávanie paliva z cisterny, ktorej úžitková kapacita je 16 500 l paliva. Pri práci je tak eEconic tichý, neobťažuje vibráciami a neprodukuje žiadne lokálne emisie.

Špecifickému použitiu auta je prispôsobená aj kabína so širším panoramatickým čelným oknom. V kombinácii so zníženou polohou sedadla vodiča zabezpečuje lepší výhľad spoza volantu. Vodičovi zároveň umožňuje sledovať, čo sa deje vo výške očí a udržiavať s kolegami na letiskovej ploche očný kontakt. Riaditeľné sú obe nápravy, čo aj pri rázvore 5,5 m dovoľuje Mercedesu dlhému 11 m dobrú manévrovateľnosť medzi pozemným personálom a listami vrtulí rotorov vrtuľníkov.

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 9 obrázkov

zdroj: Daimler Truck