Diaľková nákladná doprava sa musí pripraviť na novú budúcnosť. Hoci je totiž úroveň naftových ťahačov a ostatných ťažkých úžitkových áut dnes na vysokej úrovni, pre legislatívne vytýčenú budúcnosť v EÚ to rozhodne nestačí. Trvalo udržateľné pohony blízkej budúcnosti sa delia na niekoľko vetiev, najzásadnejšími hráčmi však zostávajú vodíkové pohony (pomocou palivových článkov, alebo priameho spaľovania vodíka), alebo batériové elektromobily. Elektrický Mercedes-Benz eActros 600 je zástupcom druhej z nich.
Vedľa klasických naftových Mercedesov
„Začiatok sériovej výroby modelu eActros 600 je ďalším dôkazom našej ambície transformovať odvetvie nákladnej dopravy. S dojazdom 500 kilometrov na jedno nabitie batérie je naša elektrická novinka určená pre segment diaľkovej dopravy v Európe, ktorý je zodpovedný za dve tretiny emisií CO2 z ťažkej cestnej nákladnej dopravy. Elektrický eActros 600 preto prinesie skutočný rozdiel,“ povedala Karin Rådström, generálna riaditeľka spoločnosti Daimler Truck. Sériovú výrobu eActrosa 600 odštartovali v závode Mercedes-Benz vo Wörthe. Ako však zdôraznil Jürgen Distl, vedúci sekcie Mercedes-Benz Trucks, v koncerne Daimler AG riešia transformáciu na „čistú“ výrobu na všetkých úrovniach výroby a vlastného dodávateľského reťazca a na zásobovanie výroby už používajú prevažne elektrické nákladné autá. Zaujímavosťou výrobného procesu modelu eActros 600 je, že ho integrovali do existujúcej výrobnej haly na linky medzi ostatné konvenčné modely ťahačov, čo podstatným spôsobom zvyšuje flexibilitu a efektivitu jeho výroby.
Nový eActros 600 vyrábajú na existujúcej montážnej linke Wörth série A, paralelne a flexibilne popri nákladných vozidlách, ktoré dostávajú dieselový pohon. V tejto výrobnej hale auto dostáva aj všetky elektrické komponenty. Celý pohonný systém "oživia" na konci montážnej linky a od tej chvíle je eActros 600 pripravený na jazdu. Nakoniec prechádza dokončovacím procesom a finálnou kontrolou ako všetky ostatné konvenčné verzie. Novinka je tak prvým elektrickým nákladným vozidlom z Wörthu, kde montáž prebieha v jednej výrobnej hale. V súvislosti s výrobou elektrických nákladných áut už absolvovali pracovníci závodu približne 3300 nových školení.
zdroj: Daimler Truck