Tou hlavnou podstatou dovolenky v obytnom karavane je samozrejme snaha vyhnúť sa letiskám, vlakovým či autobusovým staniciam, ale tiež hotelom, veľkým rekreačným strediskám, skrátka davom. Ak si automobil tohto typu požičiate alebo rovno kúpite, je veľmi pravdepodobné, že máte cestovanie v krvi, boli by ste však ochotní spomaliť tempo presunov a predĺžiť prestávky kvôli malému dojazdu a dlhým nabíjacím časom?
Mercedes je presvedčení, že zákazníci tohto typu existujú a práve pre nich pripravil nový elektrický obytný automobil kombinujúci výbavu modelov Marco Polo s batériovým pohonom triedy EQV.
Elektrický van je poháňaný jednotkou s výkonom 204 koní, maximálnym krútiacim momentom 365 Nm a za príplatok môže jazdiť najvyššou rýchlosťou 160 kilometrov za hodinu. Mercedes ho predáva v dvoch dĺžkach (5140 a 5370 mm), pričom tieto autá sa vzájomne odlišujú i rázvorom náprav (3200 vs. 3430 mm).
Zákazníci majú zároveň možnosť vybrať si i kapacitu akumulátorov. Model EQV 250 má články s 60 kWh, čo je ekvivalent zhruba 18 litrov nafty a podľa automobilky to stačí na dojazd v rozmedzí od 213 do 236 kilometrov podľa metodiky WLTP. Mercedes EQV 300 ponúka batérie s kapacitou 90 kWh (zodpovedá približne 26 l nafty), pričom akčný rádius tohto prevedenia je oficiálne 326 až 363 kilometrov.
Za príplatok aj so solárnou strechou
Tieto rôzne variácie budú dostupné aj pre eCamper, ktorý je výsledkom spolupráce Mercedesu a švajčiarskej spoločnosti Sortimo Walter Rüegg AG. Súčasťou prestavby je okrem iného výklopná strecha, pod ktorou konštruktéri vytvorili priestor pre dvojmiestne lôžko, ale posádke nebude chýbať ani kuchynská linka so zásuvkovým systémom.
Vo výbave môžete mať dres s tečúcou vodou, chladničku, zásobníky na potraviny, príbory či riad a plynový sporák. O súkromie sa starajú zatmavené okná, ale chýbať vám nebudú ani prípojky USB, otočné sedadlá vodiča i spolujazdca. Za príplatok budú navyše dostupné aj solárne panely s celkovým výkonom 400 wattov, ktoré dobíjajú „štartovaciu“ batériu i prídavné akumulátory určené pre kempingovú prevádzku.
Čo nám v oficiálnej tlačovej správe automobilky chýba? Asi tri podstatné detaily. Zaujímala by nás samozrejme základná cena, pohotovostná hmotnosť a ako prídavná výbava ovplyvnila celkový dojazd. Už základný model EQV 300 totiž váži v základe 2753 kg.
zdroj: Mercedes