Segment ľahkých úžitkových áut je z hľadiska elektrifikácie a prechodu na bezemisnú dopravu jedným z najdôležitejších v celej komerčnej sfére. Vďaka obrovskému rozvoju internetového obchodu dnes rastie význam kuriérskej dopravy a objem obratných dodávkových áut v premávke neustále narastá. Mnohé z nich sa navyše pohybujú v obytných zónach, či v oblastiach s vysokým emisným zaťažením, tlak na nasadenie elektrických dodávkových áut preto rastie. Vkročiť do týchto vôd sa rozhodol aj Hyundai svojim modelom ST1 (Service Type 1).
Nad kabínou nechýba ani integrovaný spojler.
Kuriérom na ruku
Pri vývoji elektrickej dodávky šiel Hyundai naproti potrebám veľkých prepravcov. Práve s nimi konzultoval detaily konštrukcie a výbavy tak, aby ST1 v maximálnej možnej miere vyhovoval zákazníkom. Preto jeho skriňová verzia dostala po obvode mohutné čierne oplastovanie (ochrana pred škrabancami), predná časť kabíny vytvára dostatočne veľkú deformačnú zónu a ergonómia kabíny umožňuje časté vystupovanie a nastupovanie. Pozitívom pri nakladaní a vjazdoch do podzemných garáží má byť aj nižšia výška celého auta (zvýšené verzie budú v ponuke tiež).
Auto stojí na novej platforme vyvinutej špeciálne pre potreby komerčného trhu a ST1 je prvou jej aplikáciou v praxi. Technické detaily svojej novej komerčnej dodávky Hyundai zatiaľ neprezradil.
zdroj: Hyundai Motor