Predprodukčná verzia elektrického Fiatu Ducato bola oficiálne predstavená už v roku 2019, takže sa v jeho technike nebudeme vŕtať príliš do hĺbky. Len pre poriadok pripomíname, že batériová verzia jedného z najpredávanejších úžitkových automobilov v Európe dostala elektromotor s výkonom 122 koní a krútiacim momentom 280 newtonmetrov.

Jeden motor, dve dostupné kapacity

K týmto parametrom si následne môžete vybrať jeden z dvoch dostupných balíčkov lítium-iónových akumulátorov. Ten menší má kapacitu 47 kWh, čo je ekvivalent približne 14 litrov nafty a podľa pomerne presného normovaného cyklu WLTP by s ním e-Ducato malo mať dojazd 170 kilometrov. Zaujímavejšie vyzerá druhý paket s kapacitou 79 kWh. To zhruba odpovedá 23 litrom nafty a aj preto je oficiálne udávaný akčný rádius 280 km.

Fiat e-Ducato

Slovenský Fiat poskytne na elektrické dodávky päťročnú záruku a päťročný servis zdarma, na batérie však platia trochu iné podmienky. Na menší balíček článkov dostanete záruku 8 rokov alebo 160 tisíc kilometrov, na ten väčší potom 10 rokov alebo 220 tisíc kilometrov.

Užitočná hmotnosť e-Ducata sa v závislosti na rázvore a karosárskej verzii pohybuje od necelej tony do 1190 kg a podobne sa mení aj objem nákladového priestoru od 10 do 17 metrov kubických. Auto ponúka tri jazdné módy (Normal, Eco, Power) a v prípade takmer vybitých batérií padne do režimu „korytnačka“, ktorý radikálne obmedzí výkon, aby sa dodávka mohla aspoň nízkou rýchlosťou doplaziť k nabíjačke.

Fiat e-Ducato

Z obyčajnej zásuvky chránenej 16-ampérovou poistkou bude nabíjanie logicky dosť pomalé. Z nuly na 100 percent to pri aute s menšou kapacitou potrvá (pri zanedbaní strát) najmenej dvanásť hodín, pri dodávke s väčšou kapacitou potom počítajte viac než 21 hodín.

Samozrejme, tak dlho čakať asi nikto nebude, našťastie e-Ducato zvládne nabíjanie striedavým prúdom 6,6, 11 alebo 22 kW a jednosmerným až 50 kW. V takom prípade aj 79-kWh model nabijete za zhruba hodinu a pol.

Fiat e-Ducato

A koľko si Fiat naúčtuje za nové e-Ducato? Kompletný cenník zatiaľ k dispozícii nemáme, vieme ale, že za model L2H1 (teda so stredným rázvorom, nízkou strechou a objemom 10 m3) budete musieť zaplatiť najmenej 49 990 eur bez DPH. A to dostanete menší balíček batérií s kapacitou 47 kWh.

Len pre porovnanie: štandardné Ducato s naftovým motorom 2.3 MTJ s výkonom 120 koní, krútiacim momentom 320 Nm a šesťstupňovým manuálom stojí v identickej karosérii 21 650 eur. Bez DPH. S počítaním sa nenamáhajte, rozdiel v cene je viac než 28 300 eur. Tie môžete využiť buď na nákup druhej dodávky a ešte vám 6700 eur ostane alebo pri priemernej spotrebe od 5,9 do 6,3 l na 100 km za to nakúpiť naftu na 385 až 410 tisíc kilometrov.

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 36 obrázkov

zdroj: Fiat