Predprodukčná verzia elektrického Fiatu Ducato bola oficiálne predstavená už v roku 2019, takže sa v jeho technike nebudeme vŕtať príliš do hĺbky. Len pre poriadok pripomíname, že batériová verzia jedného z najpredávanejších úžitkových automobilov v Európe dostala elektromotor s výkonom 122 koní a krútiacim momentom 280 newtonmetrov.
Jeden motor, dve dostupné kapacity
K týmto parametrom si následne môžete vybrať jeden z dvoch dostupných balíčkov lítium-iónových akumulátorov. Ten menší má kapacitu 47 kWh, čo je ekvivalent približne 14 litrov nafty a podľa pomerne presného normovaného cyklu WLTP by s ním e-Ducato malo mať dojazd 170 kilometrov. Zaujímavejšie vyzerá druhý paket s kapacitou 79 kWh. To zhruba odpovedá 23 litrom nafty a aj preto je oficiálne udávaný akčný rádius 280 km.
Slovenský Fiat poskytne na elektrické dodávky päťročnú záruku a päťročný servis zdarma, na batérie však platia trochu iné podmienky. Na menší balíček článkov dostanete záruku 8 rokov alebo 160 tisíc kilometrov, na ten väčší potom 10 rokov alebo 220 tisíc kilometrov.
Užitočná hmotnosť e-Ducata sa v závislosti na rázvore a karosárskej verzii pohybuje od necelej tony do 1190 kg a podobne sa mení aj objem nákladového priestoru od 10 do 17 metrov kubických. Auto ponúka tri jazdné módy (Normal, Eco, Power) a v prípade takmer vybitých batérií padne do režimu „korytnačka“, ktorý radikálne obmedzí výkon, aby sa dodávka mohla aspoň nízkou rýchlosťou doplaziť k nabíjačke.
Z obyčajnej zásuvky chránenej 16-ampérovou poistkou bude nabíjanie logicky dosť pomalé. Z nuly na 100 percent to pri aute s menšou kapacitou potrvá (pri zanedbaní strát) najmenej dvanásť hodín, pri dodávke s väčšou kapacitou potom počítajte viac než 21 hodín.
Samozrejme, tak dlho čakať asi nikto nebude, našťastie e-Ducato zvládne nabíjanie striedavým prúdom 6,6, 11 alebo 22 kW a jednosmerným až 50 kW. V takom prípade aj 79-kWh model nabijete za zhruba hodinu a pol.
A koľko si Fiat naúčtuje za nové e-Ducato? Kompletný cenník zatiaľ k dispozícii nemáme, vieme ale, že za model L2H1 (teda so stredným rázvorom, nízkou strechou a objemom 10 m3) budete musieť zaplatiť najmenej 49 990 eur bez DPH. A to dostanete menší balíček batérií s kapacitou 47 kWh.
Len pre porovnanie: štandardné Ducato s naftovým motorom 2.3 MTJ s výkonom 120 koní, krútiacim momentom 320 Nm a šesťstupňovým manuálom stojí v identickej karosérii 21 650 eur. Bez DPH. S počítaním sa nenamáhajte, rozdiel v cene je viac než 28 300 eur. Tie môžete využiť buď na nákup druhej dodávky a ešte vám 6700 eur ostane alebo pri priemernej spotrebe od 5,9 do 6,3 l na 100 km za to nakúpiť naftu na 385 až 410 tisíc kilometrov.
zdroj: Fiat