Elektrifikácia segmentu nákladných áut pomaly preniká najmä do oblastí, kde autá nemusia prekonávať veľké vzdialenosti a počas práce majú čas na nabíjanie. Práve to, priznajme si, sú dve veľké slabiny elektrických nákladných áut. A samozrejme aj vysoká hmotnosť veľkých trakčných batérií uberajúca cenné kilogramy z užitočnej hmotnosti. V komunálnej sfére však majú šancu preraziť. Svoje o tom vedia aj v spoločnosti Cure, ktorá má vo svojej flotile prvých 7 elektrických „kukavozov“ DAF CF-Electric. Čoskoro však Cure dostane dodávku ďalších 7 nákladných vozidiel DAF CF Electric, z ktorých šesť bude vybavených plne elektrickým zadným nakladačom. Siedme vozidlo dostane do výbavy systém na čistenie povrchových aj podzemných odpadových nádob.
350 kWh na 200 km
„Snažíme sa pracovať čo najudržateľnejším spôsobom a táto séria úplne elektrických nákladných vozidiel CF Electric dokonale zodpovedá tejto ambícii,“ vychvaľuje environmentálnu korektnosť áut Frans van Strifp, riaditeľ firmy pre nakladanie s odpadom Cure. „Nákladné vozidlá zabezpečujú tichý zber odpadu s nulovými emisiami, čo je skvelá správa pre obyvateľov miest," dopĺňa van Strifp aj konkrétnejší poznatok z praxe. Spoločnosť Cure zbiera odpad z takmer 150 000 domácností vrátane všeobecného odpadu, papiera, plastu, skla a organického odpadu.
DAF CF Electric poháňa trakčný elektromotor s trvalým výkonom 210 kW/286 k (krátkodobo 240 kW/326 k), ktorému dodávajú energiu LFP batérie s kapacitou 350 kWh. Skladajú sa z 10 modulov a ich hmotnosť je až o 700 kg nižšia, ako mala predchádzajúca generácia modelu CF-Electric. Systém pracuje s napätím 400 V a komunálnym elektromobilom umožňuje minimálny dojazd 200 km. Opätovné nabitie batérií na 80 % kapacity má podľa automobilky trvať 75 minút.
zdroj: DAF