Ťažké elektrické úžitkové autá si pomaly ale isto hľadajú cestu do normálnej premávky, kde v plnej miere nahrádzajú klasické naftové verzie.A deje sa tak aj v segmentoch, kde to bolo ešte prednedávnom nemysliteľné. Reč je predovšetkým o diaľkovej kamiónovej doprave. Omnoho častejšie sa však úžitkové elektromobily ukazujú pri rozvoze tovarov po mestských lokalitách, či v zónach s obmedzeným vjazdom pre naftové autá. Sú však aj oblasti, kde sa elektrické pohony uplatňujú ešte výraznejšie. Sú nimi komunálne služby.

Obyvatelia švédskych mestských častí oceňujú najmä tichý chod smetiarskych áut. Často totiž vyvážajú odpad práve v noci.

V noci potichu

Volvo predviedlo svoj elektrický model FM Low Entry upravený pre odvoz komunálneho odpadu a hneď zaujalo niekoľko odpadových spoločností. Jednou z nich je aj PreZero, ktorá si objednala rovno 35 takto upravených áut. "Sme veľmi šťastní a hrdí na dôveru, ktorú PreZero touto objednávkou vkladá do spoločnosti Volvo Trucks. Objednávka na 35 elektrických nákladných vozidiel je doteraz najväčšia v recyklačnom priemysle vo Švédsku. PreZero je skutočným lídrom v premene svojej dopravy na nulové emisie výfukových plynov," hovorí Stefan Strand, generálny riaditeľ Volvo Trucks Švédsko. Nákladné vozidlá s elektrickým pohonom na batérie znamenajú aj nižšiu hladinu hluku v husto obývaných oblastiach. Obyvatelia môžu očakávať výrazné rozdiely vo svojom životnom prostredí, pretože nové nákladné autá nebudú vypúšťať žiadne výfukové plyny a budú fungovať oveľa tichšie ako bežné naftové nákladné vozidlá. Takmer všetky objednané nákladné vozidlá vybavia novými bočnými zrkadlami Volvo vybavenými kamerou. Zlepšujú priamu viditeľnosť, aj nočné videnie a zároveň obmedzujú mŕtve uhly vo výhľade spoza volantu.

zdroj: Volvo Trucks