Pracovný pickup je auto s veľmi špecifickým použitím a prevažnú väčšinu z nich dnes poháňa naftový motor. Protiemisné tlaky však rastú vo všetkých regiónoch sveta a tak stúpa tlak aj na elektrifikáciu tohto segmentu. Elektrický motor v konečnom dôsledku dokáže v niektorých situáciách vyhovieť požiadavkám pre plynulú jazdu v teréne ešte lepšie než naftový, výrobcovia preto postupne prichádzajú s ponukou, ktorá by mala byť už v blízkej budúcnosti plnohodnotnou náhradou za doterajšie naftové autá. Dokonca aj v najtradičnejšom regióne pre tento druh dopravy, v Thajsku.
Keď oni, tak aj my
Thajsko je nielen druhou najsilnejšou ekonomikou juhovýchodnej Ázie, ale aj regiónom s mimoriadne silným trhom pre pracovné pickupy. A hoci mu ešte donedávna s veľkým náskokom neohrozene dominovali predovšetkým japonské značky, dnes ich pozíciu reálne ohrozujú konkurenti z Číny. Nie však v tradičnej naftovej podobe, Čína sem veľmi úspešne pretláča elektrické pracovné autá. Miestna legislatíva im praje, zákazníci ich akceptujú a tak sa tu rozpútala bitka medzi tradičnými spaľovacími motormi a elektrickým pohonom. Po čínskej invázii už svoje elektrické „želiezko v ohni“ ohlásilo aj Isuzu, Toyota preto reaguje a rovnako ako Isuzu, aj ona ohlasuje sériovú výrobu elektrickej Toyoty Hilux BEV. Jej prvé testovacie exempláre sa v thajských letoviskách a lesoch objavia už v najbližších mesiacoch, pričom so sériovou výrobou chce japonská automobilka začať v roku 2025. Presne technické parametre verzie Hilux BEV však ešte známe nie sú.
zdroj: Reuters