Renault Magnum je dnes pojem, ktorý rezonuje nielen v ušiach vodičov kamiónov a ľudí z branže, ale aj medzi priaznivcami osobných áut a dizajnu. O jeho tvary sa totiž zaslúžil nemenej legendárny návrhár Marcello Gandini. Ten sa stal už v roku 1980 konzultantom značky Renault a vytvoril také diela ako facelift Renaultu 5, jeho verziu R5 Turbo, či neskôr Lamborghini Diablo a ešte dávno predtým napríklad aj Miuru od rovnakého výrobcu. Rovnako zaujímavá je však aj jeho práca na úžitkovom modeli Renault AE Magnum. Výrobca ho verejnosti ukázal v roku 1989, kedy spôsobil svojou konštrukciou kabíny oddelenej od rámu doslova revolúciu. A rovnako aj svojim nezameniteľným dizajnom. Ten si ponechal aj po neskorších modernizáciách a zostal mu prakticky až do ukončenia výroby. Počas jeho aktívnej kariéry však vzniklo aj niekoľko zaujímavých a nezabudnuteľných edícií.
Americký sen
Rok 2009 sa niesol v znamení príchodu veľkolepej edície Renault Magnum Route 66, ktorá mala zvýrazniť použiteľnosť ťahača na veľmi dlhé vzdialenosti. Mal to byť stelesnený „Americký sen“, čomu zodpovedala aj výbava auta. Začalo to už špeciálnym kovovým lakom typickým skôr pre americké cisternové návesy, nasledovalo obrovským logom Rute 66, zliatinovými diskami Diamond Brite, chrómovanou maskou chladiča, hliníkovými zásobníkmi stlačeného vzduchu a podobne. Vyšperkovaný bol aj interiér kabíny s antracitovým čalúnením a logami Route 66, CD + MP3 prehrávačom, chladničkou, otáčajúcimi sa sedadlami, kabínou MultiPass a lepšou akustickou izoláciou. Vo výbave auta bola aj lepšia prevodovka OptiDriver+ a motor s výkonmi od 440 do 520 koní. Že to bola voľba nadšencov, dokazuje aj skutočnosť, že k autu dostal majiteľ aj špeciálnu bundu Route 66, členstvo v klube Truck Driver Club a zberateľský model rovnakého ťahača v mierke 1:43.
Kamión pre tímy F1
Route 66 samozrejme nebola jediná vyšperkovaná edícia modelu Magnum. Za zmienku stojí aj spomienková edícia Magnum Legend opticky približujúca posledné verzie tým úplne prvým. Nechýba preto chróm, dobový lak a podobné usporiadanie všetkých štítkov ako na prvých Magnumoch. Výrobca postavil len 99 kusov, pričom lákal aj luxusnou kabínou s kožou čalúnenými sedadlami, aj posteľami a takmer všetkou príplatkovou výbavou v cene. Tentoraz dával Renault k autu iPad 2 a znova špeciálny zberateľský model tohto ťahača v mierke 1:43 (dnes sú práve tieto modely zberateľmi mimoriadne vyhľadávané). Bez zaujímavosti nie je ani to, že práve Magnum, ako symbol technologického napredovania, bol veľmi často využívaný tímami seriálu F1. Posledný Renault Magnum zišiel z výrobnej linky v roku 2013.
zdroj: Renault Trucks