Koľajové  vozidlá odvodené od klasických áut nie sú ničím novým, stále však ide o veľké kuriozity, ktoré budia rozruch a záujem všade, kde sa objavia. A ak používajú technický základ, či karosériu nejakého kultového modelu, platí to dvojnásobne. Presne to je aj prípad dreziny s karosériou VW Bulli. Železničný „autobus“ pritom nie je dielom nadšenca, ale dobovým výrobkom, ktorý vznikol v malej sérii 15 kusov priamo na objednávku Nemeckých spolkových železníc.

28 železničných koní

Nemecké spolkové železnice potrebovali pohotovostné vozidlo na prepravu údržbárov po jednotlivých úsekoch železnice, v roku 1954 preto zadali objednávku na vývoj a výrobu obslužného vozidla. Práce sa chopili Martin Beilhack a spoločnosť Waggon und Maschinenbau GmbH Donauwörth a v období rokov 1954 – 1955 postavili (po úspešných testoch a schválení železnicami) 15 kusov železničného modelu VW T1 Kombi. Novinku určenú na vykonávanie inšpekcií  a kontrol na tratiach označili KLV-20. Vtedajšie „Bulli“ bolo na požiadavky údržbárov ako stvorené, za výberom karosérie preto neptreba hľadať žiadnu snahu o vytvorenie kultového modelu, ale racionálne požiadavky.

V kabíne nečakal pracovnú čatu žiadny luxus. Bolo tu len to najnevyhnutnejšie.

Na pohon dreziny slúžil priemyselný motor VW s objemom 1,2 l a výkonom 21 kW (29 k), ktorý bol spojený s klasickou štvorstupňovou prevodovkou (+ klasická spiatočka). Keď sa čata potrebovala vrátiť, musela preto vozidlo otočiť o 180°. Na to slúžil dômyselný hydraulický mechanizmus, ktorý dokázal Bulli nadvihnúť tak, aby na jeho následné otočenie do protismeru stačil jeden chlap. Železničná dodávka bola ťažká 1550 kg a dokázala sa rozbehnúť na 70 km/h. Vzrone zreštaurovaný exemplár na fotkách je dnes súčasťou zbierok továrenského múzea VW.

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 12 obrázkov