Kým pri naftových ťahačoch dojazd na jedno natankovanie už dávno nie je témou, pri elektrických nákladných autách dojazd na nabitie rieši každý zákazník. Práve elektrický dojazd totiž určuje efektivitu prepravy a logistické schopnosti jednotlivých prepravných spoločností. Veľkí výrobcovia preto rozpútali bitku o to, ktorý z nich ponúkne ťahač s najväčším dojazdom na jedno nabitie. Do útoku najskôr zavelil koncern Daimler s elektrickým Actrosom, teraz však kontruje Volvo s modelom FH Electric. Dojazd 600 km je už reálny aj podľa Švédov.

Viac kWh na palube

Spoločnosť Volvo Trucks uvádza, že predĺženie dojazdu na 600 km je možné vďaka novej pohonnej technológii Volvo, takzvanej "e-axle". Tá vytvára priestor pre výrazne väčšiu kapacitu batérií na palube. K predĺženému dojazdu prispievajú efektívnejšie batérie, ale aj vylepšený systém riadenia batérií a celková účinnosť hnacej línie. „Náš nový elektrický vlajkový model bude skvelým doplnkom k našej širokej ponuke elektrických nákladných vozidiel a umožní nulové emisné prepravy aj na dlhšie vzdialenosti. Bude to skvelé riešenie pre dopravné spoločnosti s vysokým ročným nájazdom na svojich nákladných vozidlách a silným záväzkom znižovať emisie CO2,“ hovorí Roger Alm, prezident spoločnosti Volvo Trucks. „Dopravný sektor predstavuje sedem percent globálnych emisií uhlíka. Batériové elektrické nákladné  vozidlá sú dôležitými nástrojmi na zníženie uhlíkovej stopy. Okrem environmentálnych výhod, ktoré elektrické nákladné vozidlá prinášajú, ponúkajú vodičom oveľa lepšie pracovné prostredie s výrazne nižšou hladinou hluku a vibrácií,“ doplnil Roger Alm.