Novinka prináša hneď niekoľko technických riešení, ktoré by sme hľadali skôr v segmente osobných a možno až luxusných vozidiel. Ako premiant tak prichádza do svojej triedy s head-up displejom, novou jednotkou palubného infotainmentu s 10-palcovou dotykovou obrazovkou alebo diaľkovým ovládaním nabíjania prostredníctvom aplikácie v mobile. Naproti tomu výrobca nelaboroval s najviac oceňovanými úžitkovými vlastnosťami tejto malej dodávky, ale o tom si viac povieme až o chvíľu.
Kapacita batérií do mesta stačí
Samotný pohon využíva rovnaké technológie ako už spomínaní súrodenci. Nájdete tu lítium-iónové batérie s kapacitou 50 kWh, ktorá má zaručiť vcelku solídny dojazd 275 kilometrov na jedno nabitie podľa metodiky WLTP. Automobilka pritom sľubuje záruku na samotné akumulátory buď 8 rokov alebo 160 000 kilometrov. Elektromotor má výkon 100 kW, teda 136 koní a druhým parametrom, ktorý by vás mohol zaujímať, je maximálny krútiaci moment 250 Nm. Najvyššia rýchlosť je elektronicky obmedzená na 130 kilometrov za hodinu.
O pár riadkov vyššie sme spomínali prepojenie auta s telefónom, a pretože je skutočne prepracované, dovoľte k nemu ešte pár detailov. Z užívateľského hľadiska by mohol vodič oceniť možnosť diaľkovej kontroly aktuálneho stavu batérií, vzdialeného predohrevu interiéru na zvolenú teplotu, či prepínanie medzi jednotlivými nabíjacími režimami podľa toho, kde sa práve nachádzate, a teda či Van dobíjate doma, alebo parkujete pri nejakej verejnej nabíjacej stanici.
Príkladne variabilný
Jedným z identifikátorov tohto modelu bude nápis na ľavom krídle zadných dverí, ktoré vedú do karosérie dostupnej v dvoch variantoch. Menší vo veľkosti M má dĺžku 4,4 metra, väčší s označením XL naopak ponúkne o niečo štedrejších 75 centimetrov v pozdĺžnom smere. Sedadlá sú dostupné pre dvoch, respektíve troch pasažierov, záleží na zvolenej verzii. Úložný priestor má medzi blatníkmi zadnej nápravy vnútornú šírku 1,23 metra, bezproblémovo tam teda vložíte klasickú euro-paletu. S užitočným zaťažením 800 kilogramov a možnosťou vliecť príves s hmotnosťou 750 kilogramov, podporený systémom aktívneho stráženia jeho stability, sa Citroën hravo vysporiada aj s menším sťahovaním, pri ktorom nepochybne oceníte aj 10,8-metrový priemer otáčania.
Aby ste mali obraz o novom ë-Berlingu Van ešte o niečo širší, okrem vyššie popísaných noviniek stojí za zmienku napríklad aj asistent rozjazdu do kopca, systém varovania pred vybočením z jazdného pruhu alebo aj čítanie dopravných značiek. K vašim službám je tu tiež parkovacia kamera, navigácia, ale aj dnes takmer nevyhnutná konektivita prostredníctvom rozhrania Apple CarPlay a Android Auto.
Posádka bude mať k dispozícii rozumne navrhnutý variabilný interiér, ktorý zaujme okrem iného aj možnosťou prepravovať dlhšie predmety, a to pomocou modulárnej kabíny s označením Extenso. Čo to presne znamená? Sklopíte sedadlo spolujazdca a vďaka otvoru v deliacej priečke naložíte do auta veci s dĺžkou až 309 cm (vo verzii M), respektíve 344 cm v prípade modelu XL. Čo sa týka odkladacích priečinkov či schránok v kabíne, tých je tu pomerne dosť. Dôkazom toho je až 113 litrov dodatočného úložného priestoru, ktorý inžinieri vytvorili v prednej časti auta.