Celková kapacita článkov nového ťahača je 450 kWh, čo môže na prvý pohľad vyzerať ako slušné číslo, v skutočnosti však ide o ekvivalent zhruba 130 litrov nafty. Podľa čínskej firmy Baidu, ktorá sa okrem iného zaoberá i vývojom autonómnych technológií, by to malo stačiť na dojazd 300 kilometrov, a to aj pri plnom zaťažení súpravy, ktoré je obmedzené na 49 ton.
To nám nepripadá ako nereálne číslo, otázkou ale samozrejme je, ktorá dopravná firma potrebuje ťažké ťahače s akčným rádiusom pár stoviek kilometrov, ktoré by potom museli stráviť dlhé hodiny (a podľa výkonu nabíjačky) až desiatky hodín pripojené k zásuvke. Mnoho takých asi neexistuje, čo si uvedomuje i Baidu, takže namiesto nabíjania celého stroja chce meniť len batérie.
Celý automatizovaný proces by nemal zabrať viac ako šesť minút, a aj keď niekomu môže pripadať nutná prestávka každých 300 kilometrov za nezmysel, v skutočnosti je to celkom slušný pokrok v porovnaní s napríklad skoro 5-hodinovým nabíjaním s príkonom 100 kW.
DeepWay má byť navyše autonómny, takže obsluha je tu skôr delegovaná do pozície kontroly než že by musela šoférovať. Aby ťahač niečo také zvládol, dostal jedenásť kamier, mikrovlnné radarové senzory a navyše i Lidar, takže vozidlo si dokáže vytvoriť 3D mapu okolitého priestoru.
Zatiaľ s vodičom na palube
Konštruktéri navyše sľubujú, že softvérové vybavenie stroja je schopné preniesť informácie zo senzorov a kamier do riadiacej jednotky a následne do akcie (teda brzdenia, akcelerácie či zásahov do riadenia) v priebehu 100 milisekúnd.
Modernému interiéru dominujú veľké displeje, samozrejme kamery namiesto vonkajších spätných zrkadiel a tie najdôležitejšie informácie sa budú obsluhe premietať na pomerne rozmerný head-up displej. Samozrejmosťou je hlasové ovládanie a aj keď má mať DeepWay autonómne riadenie úrovne 4 (schopné úplne samostatnej jazdy), na palube sú stále pedále i volant, aby mohol vodič v prípade potreby zasiahnuť či úplne prevziať kontrolu.
Baidu ani jeho technologickí partneri zatiaľ neprezradili, kedy by sa DeepWay mohol objaviť v sériovej výbave, v posledných rokoch však tamojšie firmy nemajú vo zvyku ukazovať len bezúčelné technické hračky, ale rovno ich po pomerne krátkej dobe uvádzajú do praxe. Uvidíme však, ako budú Číňania rýchli tentokrát, už preto, že sa na trhu objavujú ešte len vozidlá s čiastočne autonómnym riadením úrovne 3.
Zdroj: Auto Motor und Sport