Je to trochu zvláštne prezentovať nejaký automobil ako novinku, keď viete, že vychádza z automobilu predstaveného pred 15 rokmi, ale ako vidíte, aj také veci sa stávajú. Že neviete, o čom je reč? Potom dovoľte na úvod drobnú historickú vsuvku.

V roku 2006 odhalil Peugeot s Citroënom novú generáciu dodávok Boxer a Jumper, ktoré koncern PSA tradične vyvinul v spolupráci s vtedajším technologickým partnerom – značkou Fiat. Ich spoločný produkt prešiel v roku 2014 rozsiahlou modernizáciou a postupom času sa vyvíjala i ponuka motorov, každopádne všetky spomínané modely stále existujú a dodnes sa predávajú. A práve na týchto základoch stavia i nový prichádzajúci Opel Movano.

Opel Movano

Tým chceme samozrejme povedať, že ak poznáte súčasné dodávky Boxer, Jumper a Ducato, nové Movano vám nebude len povedomé. Je to skrátka ten istý automobil, akurát preznačkovaný. A potom asi tušíte, čo všetko táto „novinka“ bude schopná ponúknuť.

Od výmyslu sveta

Len pre osvieženie pamäte pripomíname, že nové Movano bude (podobne ako jeho taliansko-francúzsky príbuzní) dostupné v neprebernom počte rôznych modifikácií. Zákazníci budú mať možnosť vybrať si štyri dĺžky a tri výšky karosérie, pričom celkový objem nákladového priestoru sa bude v závislosti na prevedení pohybovať od 8 do 17 metrov kubických. Celková hmotnosť jednotlivých verzií bude tiež veľmi variabilná, konkrétne od 2,8 do 4,0 tony a maximálne užitočné zaťaženie tohto modelového radu je 2,1 tony. 

Opel Movano

Movano bude štandardne trojmiestne, za príplatok si však budete môcť objednať aj sedemsedadlovú dojkabínu. Považujte za samozrejmosť, že novinka bude v predaji aj ako samostatný podvozok, takže sa bude dať relatívne jednoducho zmeniť na valník, vyklápač či obytnú dodávku. 

Pokiaľ ide o motory, nový Opel bude poháňaný v podstate len jedným dieselom, ale ten bude dostupný hneď v niekoľkých výkonových variantoch. Automobilka zatiaľ neprezradila, v koľkých presne, vieme ale, že 2,2-litrový preplňovaný naftový štvorvalec bude mať minimálne 120 koní a 300 Nm a v najvýkonnejšom Movane budete mať pod kapotou 165 koní a 370 Nm. Bez ohľadu na parametre budú všetky pohonné jednotky roztáčať kolesá prednej nápravy a bez výnimky skrz šesťstupňový manuál.

Opel Movano

Alternatívou dieselu bude čisto elektrický Opel Movano-e s elektromotorom naladeným na 120 koní a maximálnym krútiacim momentom 260 newtonmetrov. Tento model bude mať elektronicky obmedzenú najvyššiu rýchlosť na 110 km/h a bude dostupný s jedným dvoch batériových balíčkov.

Menší paket lítium-iónových akumulátorov bude mať kapacitu 37 kWh (ekvivalent necelých 11 l nafty) a výrobca sľubuje dojazd podľa normy WLTP len 117 kilometrov. Zaujímavejšie vyzerá druhá verzia s kapacitou 70 kWh, čo zodpovedá približne 20 litrom nafty, takže aj akčný rádius stúpol na 224 kilometrov.

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 19 obrázkov

zdroj: Opel