Je to trochu zvláštne prezentovať nejaký automobil ako novinku, keď viete, že vychádza z automobilu predstaveného pred 15 rokmi, ale ako vidíte, aj také veci sa stávajú. Že neviete, o čom je reč? Potom dovoľte na úvod drobnú historickú vsuvku.
V roku 2006 odhalil Peugeot s Citroënom novú generáciu dodávok Boxer a Jumper, ktoré koncern PSA tradične vyvinul v spolupráci s vtedajším technologickým partnerom – značkou Fiat. Ich spoločný produkt prešiel v roku 2014 rozsiahlou modernizáciou a postupom času sa vyvíjala i ponuka motorov, každopádne všetky spomínané modely stále existujú a dodnes sa predávajú. A práve na týchto základoch stavia i nový prichádzajúci Opel Movano.
Tým chceme samozrejme povedať, že ak poznáte súčasné dodávky Boxer, Jumper a Ducato, nové Movano vám nebude len povedomé. Je to skrátka ten istý automobil, akurát preznačkovaný. A potom asi tušíte, čo všetko táto „novinka“ bude schopná ponúknuť.
Od výmyslu sveta
Len pre osvieženie pamäte pripomíname, že nové Movano bude (podobne ako jeho taliansko-francúzsky príbuzní) dostupné v neprebernom počte rôznych modifikácií. Zákazníci budú mať možnosť vybrať si štyri dĺžky a tri výšky karosérie, pričom celkový objem nákladového priestoru sa bude v závislosti na prevedení pohybovať od 8 do 17 metrov kubických. Celková hmotnosť jednotlivých verzií bude tiež veľmi variabilná, konkrétne od 2,8 do 4,0 tony a maximálne užitočné zaťaženie tohto modelového radu je 2,1 tony.
Movano bude štandardne trojmiestne, za príplatok si však budete môcť objednať aj sedemsedadlovú dojkabínu. Považujte za samozrejmosť, že novinka bude v predaji aj ako samostatný podvozok, takže sa bude dať relatívne jednoducho zmeniť na valník, vyklápač či obytnú dodávku.
Pokiaľ ide o motory, nový Opel bude poháňaný v podstate len jedným dieselom, ale ten bude dostupný hneď v niekoľkých výkonových variantoch. Automobilka zatiaľ neprezradila, v koľkých presne, vieme ale, že 2,2-litrový preplňovaný naftový štvorvalec bude mať minimálne 120 koní a 300 Nm a v najvýkonnejšom Movane budete mať pod kapotou 165 koní a 370 Nm. Bez ohľadu na parametre budú všetky pohonné jednotky roztáčať kolesá prednej nápravy a bez výnimky skrz šesťstupňový manuál.
Alternatívou dieselu bude čisto elektrický Opel Movano-e s elektromotorom naladeným na 120 koní a maximálnym krútiacim momentom 260 newtonmetrov. Tento model bude mať elektronicky obmedzenú najvyššiu rýchlosť na 110 km/h a bude dostupný s jedným dvoch batériových balíčkov.
Menší paket lítium-iónových akumulátorov bude mať kapacitu 37 kWh (ekvivalent necelých 11 l nafty) a výrobca sľubuje dojazd podľa normy WLTP len 117 kilometrov. Zaujímavejšie vyzerá druhá verzia s kapacitou 70 kWh, čo zodpovedá približne 20 litrom nafty, takže aj akčný rádius stúpol na 224 kilometrov.
zdroj: Opel