Ako ho prezentuje samotný výrobca, Grenadier je ikona postavená presne na svoj účel. Svoju robotu by tak nemal robiť so žiadnymi kompromismi a najmä v teréne by mal prekonávať všetkých bežných konkurentov. Tieto marketingové tvrdenia treba brať samozrejme trochu s rezervou, každopádne Ineos Grenadier patrí medzi „exotov“, ktorých na trhu ubúda. Jeho tvorcovia si dali za cieľ úplne prekopať a výrazne oživiť trh s pracovnými terénnymi autami. Pravdepodobne aj preto jeho vzhľad silne pripomína ďalšiu automobilovú legendu – Land Rover Defender. Ku klasickým uzavretým päťdverovým verziám teraz prichádza aj pickup s otvorenou ložnou plochou.
Pre farmárov aj stavebníkov
Pickup vo svojej klasickej podobe to v Európe nikdy nemal ľahké, napriek tomu záujem o autá tohto typu na Starom kontinente stále je a dokonca rastie. Grenadier Quartermaster preto prichádza do pomerne konkurenčného prostredia, v ktorom chce zaujať najmä svojou odolnosťou a terénnymi schopnosťami. Motory ani pohon všetkých kolies sa v prípade pickupu nelíšia od uzatvorenej päťdverovej verzie, čakať teda môžeme benzínový (BMW B58) aj naftový motor (BMW B57), obidva trojlitrové šesťvalce s výkonmi 210 kW/286 k (benzínový), alebo 183 kW/249 k (naftový). Prevodovkou je vždy 8-stupňový automat ZF (ZF 8HP51 a ZF 8HP76) a redukčná prevodovka má prevodový pomer 2,5:1.
S príplatkovým zvýšeným saním je brodivosť nového pickupu 800 mm.
Pickup je v porovnaní s päťdverovou verziou o 305 mm dlhší, z čoho ťaží ložná plocha s dĺžkou až 1619 mm a šírkou 1563 mm. Medzi vnútornými blatníkmi je široká 1280 mm, čo umožňuje komfortnú prepravu europalety. Odklopné veko nákladovej plochy má nosnosť 225 kg, pričom nosnosť korby je 760 kg.