Všetko začalo v roku 2010, keď predstavitelia ministerstva energetiky USA vyhlásili 5 ročný program na zníženie spotreby ťahačov o 50%, oproti roku 2009. Do programu sa zapojili spoločnosti Cummins, Daimler, Navistar a Volvo. Zníženie spotreby všetkých kamiónov o 50% by znamenalo pre priemysel USA ročné zníženie spotreby paliva v hodnote cca 30 miliárd dolárov.

Výslednú spotrebu nedosiahli len v laboratórnych testoch, ale aj v reálnom svete. Spotrebu testovali na trase dlhej 502 km medzi San Antoniom a Dallasom pri priemernej rýchlosti 105 km/h ! 
Daimler Supertruck

Daimler Supertruck má spotrebu 19 l/100 km. V roku 2009 mal priemerný americký kamión spotrebu 40 l/ 100 km!

Kamión má hmotnosť takmer 30 ton

V spoločnosti Cummins postavili kamión so spotrebou 24 litrov, v porovnaní s Daimlerom sú však „babráci“. Tímu Daimler sa podarilo dostať na neuveriteľnú hodnotu 19 litrov na 100 km. Výslednú spotrebu nedosiahli len v laboratórnych testoch, ale aj v reálnom svete. Spotrebu testovali na trase dlhej 502 km medzi San Antoniom a Dallasom pri priemernej rýchlosti 105 km/h! Celá súprava vážila 29,5 ton. Spotrebu 19 l/100 km nedosiahne priemerný muscle car zo 70. rokov... a tu sa bavíme o bezmála 30 tonovom kamióne.

Daimler Supertruck

Exteriér Supertrucku pôsobí celkom reálne a nelíši sa veľmi od bežných ťahačov. Interiér je však ťažké sci-fi.

Od „super-ťahača“ nečakajte žiadny super-futuristický dizajn. Daimler Supertruck vyzerá relatívne normálne, avšak oproti bežným ťahačom využíva mnoho aerodynamických vylepšení. Na prvý pohľad sa do bežného ťahača odlišuje Supertruck len zakrytými zadnými kolesami a oblou kapotou. Srdcom úsporného kamiónu je 10,7 litrový vznetový motor s výkonom 395 koní a točivým momentom 1900 Nm. Ťahač má tzv. inteligentný manažment pohonnej sústavy (IPM), ktorý využíva k optimalizácii spotreby 3D mapy. Dopredu radí vhodné prevodové stupne na základe klesania/stúpania vozovky.


Inžinieri spoločnosti Daimler pracovali tiež na technológii solárnych panelov na streche návesu a aktívnych aerodynamických prvkoch karosérie. Tieto riešenia však neboli dostatočne efektívne a vo výslednom prototype svoje miesto nenašli. Daimler však už začal využívať prvé znalosti získané v programe Supertruck v existujúcich modeloch značky.

Zdroj: autoblog