Veľký tlak na emisie sa premietol nielen do legislatívy, ale aj reálnych požiadaviek na jednotlivých prepravcov. Tí sú tak často nútení do používania alternatívnych pohonov, z ktorých sa najčastejšie skloňuje elektrický batériový pohon. Mnohí výrobcovia vozidiel preto začali ponúkať aj ťažké úžitkové vozidlá s batériovým pohonom, ktoré za určitých podmienok prevádzky dávajú pre prepravné spoločnosti aj ekonomický význam. Stále je tu však veľmi veľká skupina prepravy závislá na tradičných naftových pohonoch. Práve pre ňu teraz DAF ponúkol alternatívu.
O 90 % menej emisií
Bionafta B100, tiež známa ako FAME (metylestery mastných kyselín) alebo bionafta RME (metylestery repky olejnej), je palivo, ktoré sa dnes vyrába výlučne z obnoviteľných rastlinných olejov a tukov. B100 znižuje emisie CO2 (od výroby až po kolesá vozidla) o celých 90 % v porovnaní s naftou z fosílnych palív, čím sa podobá HVO (obnoviteľná nafta vyrábaná hydrogenáciou a hydrokrakovaním rôznych tukov a rastlinných olejov). Práve na palivo B100 upravil DAF svoj motor Paccar MX-13 (355 kW/483 k), ktorý montuje do modelových radov XF, XG a XG+. „Zavedením motora MX-13 upraveného pre spaľovanie bionafty ponúkame ďalšiu alternatívu pre prepravcov, ktorí sa zaviazali k udržateľnej doprave. Všetky nákladné autá DAF so spaľovacím motorom sú kompatibilné s HVO, ale B100 je v niektorých regiónoch dostupnejším palivom,“ hovorí hlavný inžinier DAF Trucks Jeroen van den Oetelaar. „Vďaka motorom na B100 teraz ponúkame prepravcom ďalší spôsob, okrem HVO a našich elektrických pohonných jednotiek, ako znížiť ich ekologickú stopu bez akýchkoľvek ústupkov, pokiaľ ide o spoľahlivosť vozidla,“ dodal Jeroen van den Oetelaar.
zdroj: DAF