Na svoj historický odkaz dnes nezabúda takmer žiadna väčšia automobilka, či producent autobusov a snaží sa udržiavať čo najrozsiahlejšie zbierky svojich vozidiel. Nejde len o zvyšovanie povedomia o značke, či jej zviditeľňovanie medzi širokou verejnosťou a mladšou generáciou, ale aj pripomenutie historického odkazu a niekdajších kompetencií výrobcu. Rovnakými zásadami sa riadi aj múzeum automobilky DAF, ktoré sa teraz teší z nového prírastku.
Prebudený po rokoch spánku
Najnovší exponát továrenského múzea dostal príznačné pomenovanie „Šípková Ruženka“. Prebudili ho totiž po dlhých štyroch rokoch precíznej rekonštrukcie. „S veľkou hrdosťou sme 23. júna predstavili Šípkovú Ruženku,“ hovorí Geert van Rooij, konzervátor múzea. „Je fantastické, že máme dobrovoľníkov s odbornými znalosťami potrebnými na vykonanie tak rozsiahlej reštaurácie. A tiež je úžasné, že sme konečne mohli dokončiť našu kombináciu VIPRE," dodal van Rooj. A o čo v projekte VIPRE vlastne šlo? Rovnako ako v prípade Škody 706 RT s osobným návesom, aj pri ťahači DAF Torpedo s návesom šlo o koncept prepravy pracujúcich do práce a späť. V 60. rokoch bola táto myšlienka veľmi populárna, pričom bol predpoklad, že sa tento koncept neskôr ešte zdokonalí a bude trvalou súčasťou hromadnej prepravy osôb. Rovnako ako u nás sa však ani v Holandsku veľmi neuchytil a postupne sa od tohto druhu prepravy upustilo. Zrekonštruovaný náves je však krásnou pripomienkou tejto doby a zároveň ukážkou schopností výrobcu pustiť sa aj do neprebádaných projektov.
zdroj: DAF