Nový 19-tonový nákladný DAF LF Electric je poháňaný elektromotorom značky Dana s permanentnými magnetmi, ktorý roztáča kolesá zadnej nápravy. Jednotka disponuje nominálnym výkonom 250 kW, v prepočte 340 koní, ten však môže byť podľa potreby krátkodobo zvýšený na 370 kW, teda 503 koní. Dve hodnoty výrobca udáva aj pre krútiaci moment. Motor dokáže stabilne produkovať 1200 Nm, ale v špičke dostane vodič až 3700 newtonmetrov.
Do mesta to bude stačiť
Pohonná jednotka je napájaná lítium-iónovými batériami typu LiFePO₄ s celkovou kapacitou 282 kWh, riadiaca elektronika však dovolí využiť jen 254 kWh. To je ekvivalent približne 74 litrov nafty, čo určite nie je veľa, DAF však nepreháňa a jasne hovorí, že LF Electric patrí do mesta. Je samozrejme otázkou, kto koľko denne najazdí a či mu daná kapacita bude stačiť, výrobca však udáva dojazd s plne nabitými akumulátormi 280 kilometrov.
Pokiaľ ide o časy nabíjania, budú samozrejme závislé na príkone nabíjačky, každopádne zo 400-voltovej trojfázy (istenej dostatočnými prúdovými chráničmi), ktorá dodá 22 kW, to z nuly na sto percent potrvá podľa DAFu približne dvanásť hodín. S rýchlonabíjačkou s príkonom 150 kW by elektrické LF malo byť nabité v priebehu dvoch hodín, respektíve z 20 na 80 percent dostupnej kapacity za 60 minút.
Firma bude schopná dodávať svoju novinku s rázvorom buď 5300 alebo 5850 mm, pričom maximálna užitočná hmotnosť vychádza na 11 700 kg. Rozsahom štandardnej či príplatkovej výbavy sa DAF nepochválil, v oficiálnej tlačovej správe však hovorí, že LF Electric dostane na prianie zákazníka 400-voltovú zásuvku, ktorou bude možné poháňať napríklad chladiace zariadenie nadstavby alebo elektro-hydraulický dodatočne dodávaný portálový žeriav.