Pokles registrácií taxíkov Mercedes na silnom trhu
Dlhé roky bol Mercedes neohrozeným lídrom na nemeckom trhu s taxíkmi - zdá sa však, že to je minulosťou. Registrácie nových taxíkov značky Mercedes dramaticky poklesli, čo je dôsledkom zmeny stratégie výrobcu. Mercedes sa chce ešte viac sústrediť na luxusný segment, a preto zrušil mnohé zľavy.
V posledných rokoch sa v taxibiznise udialo mnoho zmien. Pokles počtu zákazníkov spôsobený pandémiou a rastúca konkurencia zo strany aplikácií ako Uber sú len dva z mnohých príkladov.
Jedna konštanta však zostávala doteraz - aspoň v prípade Nemecka - relatívne nedotknutá: silná prítomnosť Mercedesu na trhu s taxíkmi. Limuzíny sa považovali za synonymum pre taxíky, podobne ako žlté autá v New Yorku. Mercedes sa však po novom sťahuje z trhu osobnej taxi dopravy, píšu nemecké médiá.
Stráca Mercedes vedúce postavenie na trhu taxíkov?
Za prvých osem mesiacov tohto roka klesli registrácie Mercedes vozidiel ako taxíkov o 71 percent, uvádzajú údaje od prieskumnej spoločnosti Dataforce, ktoré exkluzívne zverejnil.
Predaje dvoch modelov, triedy E a B, sa oproti rovnakému obdobiu minulého roka znížili dokonca o 90 až 95 percent. Jediným modelom Mercedesu, ktorý si na trhu s taxíkmi ešte stále drží záujem, je z úplne inej kategórie. Ide neprekvapivo o model Vito.
Podľa Dataforce mal nemecký výrobca v roku 2019 trhový podiel 52 percent, pokiaľ ide o nemecké taxíky a nové predaje. Už Vvminulom roku tento podiel výrazne klesol na 38 percent a teraz dosahuje dokonca len 13 percent.
Automobilka opustila trh s taxíkmi
Celý vývoj je spôsobený zmenou stratégie spoločnosti Mercedes. Firma vykonala analýzu a dospela k záveru, že segment taxíkov nie je pre ňu udržateľným biznisom. Jeden z manažérov pre nemecký Handelsblatt uviedol nasledovné: "Taxíky jednoducho nezapadajú do nášho luxusného imidžu."
Inak povedané, Nemcom ide zjavne o marže, ktoré sú v tomto segmente príliš nízke. Generálny riaditeľ Mercedesu Ola Källenius ešte minulý rok zrušil takmer všetky špeciálne modely, zľavy a pôvodne lákavé finančné ponuky pre taxibiznis.
Michael Oppermann, generálny riaditeľ Nemeckej federálnej asociácie pre taxíky a prenájom áut, na margo týchto rozhodnutí skonštatoval, že Mercedes zrušením špeciálnej verzie triedy E "de facto opustil trh taxíkov".
Zdroj: Handelsblatt