Má dĺžku len 241 centimetrov, šírku 139 cm a výšku 152 cm. Vďaka týmto miniatúrnym rozmerom sa nová francúzska krabička Citroën Ami Cargo dokáže otočiť s polomerom len 3,6 metra a bez problémov sa vojde do každej len trochu väčšej diery, ktorá ostane na parkovisku medzi bežnými autami.
Ak trochu sledujete výrobný program francúzskeho koncernu Groupe PSA (dnes súčasť konglomerátu Stellantis), tak vám asi nemusíme zvlášť pripomínať, že verzia pomenovaná Cargo vychádza zo štandardného elektrického mikro-automobilu Citroën Ami, ktorý bol predstavený začiatkom minulého roka.
Kým pôvodné mini bolo dvojsedadlové a nemalo prakticky žiadny kufor, novinka obetovala v prospech „nákladového“ priestoru miesto spolujazdca. Aby vám krabice, balíčky či iný náklad nepoletovali po kabíne, namiesto sedadla sa vpravo od vodiča objavil úložný modulárny box vyrobený zo siedmych polypropylénových priečinkov.
Horná doska v úrovni spodnej línie okien slúži ako pracovný stôl, ale unesie 40 kg, takže v prípade potreby môžete aj hore naložiť pár vecí. Celkový objem batožinového/nákladného priestoru Ami Cargo je 400 litrov, samotný plastový box s dĺžkou 120 cm má 260 litrov.
Výkonmi neoslní
Mať táto vec maličký benzín alebo aspoň poriadny dojazd, bol by to takmer ideálny dopravný prostriedok pre tých, ktorí z nejakého dôvodu nechcú sadnúť na skúter, lenže Ami Cargo nemá ani jedno. Je poháňaný elektromotorom s veľmi skromným výkonom len 8 koní a aj keď nie je veľmi ťažký (hmotnosť osobnej verzie je 490 kg), maximálna rýchlosť je len 45 km/h.
V úzkych uličkách pri poskakovaní medzi zákazníkmi či pre poštárov roznášajúcich listy či balíčky to pravdepodobne stačiť bude, kdekoľvek inde však bude maličký Citroën skôr prekážkou než plnohodnotným členom premávky. Nakoniec ani dojazd nie je zvlášť oslnivý. Ami má lítium-iónovú batériu s kapacitou len 5,5 kWh, čo je ekvivalent 2 litrov benzínu a stačí podľa oficiálnych údajov na 75 kilometrov.
Aký bude skutočný akčný rádius napríklad v zime, to v tejto chvíli netušíme, ale istým špecifickým zákazníkom by Citroën Ami Cargo úspešne slúžiť mohol. Z bežnej zásuvky na 220 voltov sa dokáže nabiť za tri hodiny, vo Francúzsku jeho cena vychádza na 6490 eur a výhodou je, že na domácom trhu ho môžete šoférovať od 16 rokov.
zdroj: Citroën