Citroën Jumper je dnes bez debaty legendou. A rozhodne sa ňou nestal sám odo seba. Naopak, v roku 1994 znamenal revolúciu v segmente ľahkých úžitkových áut a ich vnímanie posunul na podstatne vyššiu úroveň. Dodávka už nikdy viac nebola nemotorným a lenivým autom, ktoré po naložení ledva dýchalo a často tvorilo začiatok kolóny. Jumper bol iný, priniesol výkon, nosnosť a najmä komfort, o akom mohli dovtedy profesionálni vodiči len snívať. Teda aspoň tí šťastnejší, ktorým zamestnávateľ doprial čaro lepšie vybavených verzií.
V roku 1994 bol hviezdou na nebi úžitkových áut.
V elektrike, s klímou
Automobilka Citroën bole medzi úžitkovými autami vždy veľmi silným a dôležitým hráčom. A vždy vedela, ako zákazníkov zaujať. Veď jej legendárny Type H, alebo model C25 patrili medzi ikony úžitkového sveta a nezmazateľným písmom sa zapísali do spomienok nejedného živnostníka za „železnou oponou“. Keď sa však v januári 1994 objavil prvý Jumper, naplno zaútočil už aj na srdcia slovenských zákazníkov. Jeho vývoju venovali v automobilke obrovské úsilie a bol navrhnutý tak, aby sa presne trafil do potrieb trhu. Medzi úžitkové dodávky priniesol moderný dizajn s nádychom reálnej aerodynamiky, dynamickejšie motory a kabínu s novou úrovňou komfortu aj ergonómie. Automobilka sa netajila zámerom vytvoriť v kabíne atmosféru podobnú osobným Citroënom, pričom ponúkla aj také špecialitky ako elektricky ovládané okná, či klimatizáciu. Dôkazom viacúčelovosti modelu Jumer bola aj skutočnosť, že hneď jeho prvá verzia sa na trhu objavila až v 58 verziách. Dlhých osem rokov vydržal v takmer nezmenenej podobe, až v roku 2002 prichádza prvý výraznejší facelift a legendárny naftový štvorvalec 2.2 HDi s priamym vstrekovaním. Novinkou bola aj cúvacia kamera, či cúvacie senzory.
Pamätáte si na Jumper prvej generácie z vlastnej skúsenosti? Ak áno, podeľte sa s nami v debate pod článkom ako sa vám s ním jazdilo, čo ste na ňom mali najradšej, prípadne naopak, čím vás vytáčal a mohli to na ňom urobiť hneď na začiatku lepšie.
zdroj: Stellantis