Farizon SuperVan
Práve o SuperVane som pred nedávnom písal a ten je určený špeciálne pre európsky trh, čo dokázal aj úspechom v teste Euro NCAP kde dostal platinové ocenenie. Jedná sa o dodávku N1, ktorá ponúkne širokú škálu prestavieb, batérií s vysokým zaťaženým, vďaka použitiu moderných technológií. Navyše SV môže byť až v 6 veľkostných konfiguráciách od L1 – L3 a H1 – H3 s vonkajšou dĺžkou od 4990 mm do 5995 mm, šírkou 1980 mm a výškou od 1980 po 2500 mm. Podľa veľkosti sa samozrejme mení aj nákladový priestor a to od 6,7 m3 po 13 m3. Užitočné zaťaženie pri najmenšej verzií 6,7 m3 je 1470 kg a pri 13m3 je zaťaženie 1070 kg, pričom samotná váha vozidla môže byť 2020 až 2450 kg. Je to z dôvodu batérie, pretože iba najväčšia verzia môže mat 106 kWh batériu.
No ponuka batérií je slušná môžete si vybrať z piatich variantov, 49, 66 kWh VREMT batérie a 67, 83, 106 kWh CATL batérie. WLTP dojazdy podľa batérií od 200 – 359 km kombinovaný dojazd a od 262 – 551 mestský dojazd s priemernou spotrebou od 24,4 – 29,1 kWh/100 km. SV ponúkne interiér na úrovni a to napríklad multifunkčný kožený vyhrievaný volant so 6“ prístrojovým panelom, kožené vyhrievané a ventilované sedadlá a to všetky tri, 12,3“ LCD smart obrazovka s vysokým rozlíšením s podporou Bluetooth a pripojenie smartfónu, množstvo odkladacích priestorov v kabíne. Farizon SV v najmenšej konfigurácií teda 6,9 m3 priestoru viete mať už od 44 547 eur s DPH.
Farizon V6E
V6E je menšia z dvojice ponúkaných modelov, ktoré bude úplne ideálne na využívanie v mestskej premávke vďaka svojim rozmerom. A tie sú 4855 x 1730 x 1985 mm (dĺžka, šírka, výška), pričom ponúka rozmery nákladového priestoru 6m3, 2800 x 1600 x 1320 mm (dĺžka, šírka, výška). Nákladný priestor je vybavený hliníkovou protišmykovou podlahou, so zadnými krídlovými dverami otvárateľnými v 270 stupňovom uhle a s úplnou ochranou bokov a vnútornej strechy vozidla. Priestor zabezpečili aj 3100 mm rázvorom a aby to bolo ešte zaujímavejšie, tak V6E je s pohonom zadných kolies. Jej Celková hmotnosť je 2715 kg, pričom nosnosť je 1070 kg.
Je to menšia dodávka a teda je len dvojmiestna no zato interiér, ktorý ponúka je na úrovni osobných vozidiel, pretože ponúka vyhrievaný volant, vyhrievané a vetrané sedadlo vodiča, 10,1“ dotykový centrálny displej a možnosť pripojenia telefónu s podporov zrkadlenia údajov. Len pre info, toto je jediná výbava, ktorú Farizon pre slovenský trh ponúka. Dôležitejšie však je, akú baterku využíva, jedná sa o batérie CATL LFP (lítium – železitý – fosfát) s kapacitou 42 kWh s kombinovaným dojazdom WLTP 195 km a mestský dojazd WLTP 265 km, čo by malo na mestský rozvoz bohato stačiť. Na batérie ponúkajú záruku 300 000 km alebo 6 rokov s možnosťou predĺženia na 8 rokov. Podporuje rýchle DC nabíjanie pomocou konektora CCS2 a tiež AC nabíjanie s výkonom 6,6 kW, ktoré predlžuje životnosť batérie. Toto vozidlo môžete mať už za 34 637 eur s DPH. Vozidlá Farizon budú dostupne u predajcu Auto – Impex Spol. v Bratislave a Trnave.