Že ste LIAZ s konfiguráciou podvozka 6x4 z úvodnej fotografie na našich cestách nikdy nevideli? Ani nás to neprekvapuje, kým sa totiž podobné verzie v Československu dostali len do štádia skúšobných prototypov, v Bulharsku ich pre potreby miestneho trhu vyrábali sériovo. Dialo sa tak vo výrobnom závode KTA Madara. Základom spolupráce s podnikom LIAZ bola dohoda o vzájomnej spolupráci medzi ČSSR a Bulharskom z roku 1971.
V Bulharsku zmontované Liazky niesli na maske chladiča označenie MADARA.
Vy k nám rozložené autá, my k vám nápravy
Na základe uzatvorených zmlúv sa začali do Bulharska v rozloženom stave dovážať prvé modeli LIAZ, ktoré boli v závode KTA Madara následne zmontované a predávané pod označením LIAZ Madara. Tamojší pracovníci prešli odborným školením súvisiacim so špecifikami montovaných vozidiel, pričom okrem montáže samotných áut zabezpečovali vlastnú výrobu zadných a neskôr aj predných náprav. Kapacity výroby náprav boli natoľko vysoké, že ich dodávali aj do Československa. Rovnako ako v prípade celých áut, šlo o nápravy na verzie RT, MT, a rad 100. V rokoch 1971 – 1984 tak v Bulharsku pre LIAZ zmontovali takmer 123 000 náprav.
Vozidlá s konfiguráciou 6x2 sa vyrábali aj v Československu, aj v Bulharsku.
Čo sa týka samotných vozidiel, tých vzniklo v KTA Madara až 10 200 kusov, pričom montáž skončila modelovým radom 110 (neskôr už nedošlo k predĺženiu licencie). Bez zaujímavosti nie je ani skutočnosť, že v Bulharsku vznikali aj verzie, ktoré sa v ČSSR nikdy nedostali do sériovej výroby (úpravy a modifikácie základnej konštrukcie sú dielom československých aj bulharských inžinierov a boli prispôsobené miestnym podmienkam). Bulhari tak sériovo vyrábali napríklad aj verzie 6x6, či 6x4, zatiaľ čo v domácom Československu sériovo vznikali len verzie 6x2 s poháňanou jednou zadnou nápravou.