Ciest, ako dosiahnuť klimaticky neutrálny pohon v nákladnej doprave, je momentálne niekoľko. Okrem batériového elektrického pohonu sú to aj nákladné autá s palivovým článkom. Vodík však nájde v doprave uplatnenie aj v inej forme. Reč je o jeho priamom spaľovaní. V takom prípade stačí na pohon auta tradičný, mierne upravený spaľovací motor a dostatočne veľké nádrže na samotný vodík. Spoločnosť Bosch chce byť pripravená a tak už vyvinula vlastný vodíkový motor. Na trh ho pošle v priebehu budúceho roka.
Splnili sme prísne štandardy, motor ide do predaja
V divízii Bosch Powertrain Solutions zodpovednej za vývoj vodíkových agregátov sú hrdí najmä na dotiahnutie technológie vodíkového motora do štádia sériovej výroby. Ako prezradili jej zástupcovia, technický základ motora je veľmi podobný ako pri naftovom motore s priamym vstrekovaním, pre potreby vstrekovania vodíka však museli upraviť vstrekovače. „Nový vstrekovač vodíka pre priame vstrekovanie je z technologického hľadiska veľkým krokom vpred,“ hovorí Jan-Oliver Röhrl, výkonný viceprezident zodpovedný za pohon úžitkových vozidiel v divízii Bosch Powertrain Solutions. Zároveň doplnil, že nový motor spĺňa všetky požadované kvalitatívne štandardy a už v roku 2025 ho pošlú do predaja. To však bude verzia ešte s nepriamym vstrekovaním vodíka do sacieho potrubia. Motory s novým priamym vstrekovaním vodíka sa v predaji objavia následne o rok neskôr, teda v priebehu roka 2026.
zdroj: Bosch