Belgicko potrebuje nové ťahače na prepravu obrnenej techniky, nemajú to však byť obyčajné vozidlá určené len na bežné asfaltky. Nové stroje musia ponúknuť skvelé vlastnosti v teréne a navyše majú posádke poskytovať dostatočnú balistickú ochranu, aby mohli fungovať i v bojových podmienkach.
Práve s takýmto zadaním oslovilo belgické ministerstvo obrany značku DAF, ktorá tento obchod vyriešila šalamúnskym spôsobom. Oslovila českého výrobcu Tatra Trucks, s ktorým holandská spoločnosť (ako iste viete) už roky úzko spolupracuje a dodáva mu motory či kabíny. Výsledkom budú obrnené DAFy s centrálnymi nosnými rúrami a výkyvnými polonápravami.
Okrem podvozkov i čiastočne české kabíny
Nové armádne ťahače v konfigurácii 8x8, ktoré budú jazdiť s trojnápravovými platformovými návesmi Broshuis, však nebudú mať od Tatry len spomínané unikátne podvozky. Ťahače budú vybavené i najmodernejšími pancierovými kabínami, ktoré opäť dodá česká špecializovaná divízia Tatra Defense Vehicles s použitím komponentov kabín DAF CF.
Celkovo deväť pripravovaných holandsko-českých ťahačov bude poháňaných preplňovanými kvapalinou chladenými radovými šesťvalcami Paccar MX-13. Tieto pohonné jednotky majú objem 12,9 litra, maximálny výkon 340 kW, teda 460 koní a predpokladáme, že motory budú mať práve s ohľadom na možné nasadenie v bojových misiách množstvo úprav.
Nové ťahače kombinovanej konštrukcie majú byť dodané v roku 2024, pričom tento kontrakt nadväzuje na podobnú predchádzajúcu dohodu o dodávke celkovo 879 nákladných vozidiel CF Military zo začiatku tohto roka. Na základe tejto skoršej objednávky belgická armáda dostane „DAF-Tatry“ v konfiguráciách 4x4 a 8x8 v rokoch 2022 až 2025.