Kyvadlová doprava v uzavretých areáloch, či na verejných komunikáciách má svoje špecifické pravidlá a nároky. Na vodičov, aj samotnú techniku. Práve táto oblasť hromadnej dopravy sa však ukazuje ako ideálna na zavedenie autonómnych vozidiel do praxe. Vždy totiž jazdia na tej istej trase a pre vodičov je často sa opakujúca cesta únavná a po čase vyžaduje extrémne sústredenie. Autonómny autobus, ktorý by niečo podobné zvládal, preto už dnes uvíta mnoho potenciálnych zákazníkov. Spoločnosť May Mobility teraz jede taký predstavila. V prevádzke sa má objaviť už v roku 2026.

Pre 30 cestujúcich, vrátane invalidov

Ako uvádza May Mobility, nový minibus vyvinutý v kooperácii so spoločnosťami Toyota a Tecnobus navrhli tak, aby zvládal nielen kyvadlovú dopravu v uzavretých areáloch, ale je schopný premávať aj na vybraných mestských linkách, letiskách, či na verejných komunikáciách s potrebnou infraštruktúrou. Momentálne prebieha jeho testovacia prevádzka bez vodiča, cieľom je totiž jazdenie bez prítomnosti vodiča dozerajúceho na činnosť autobusu. Systém má byť plne automatizovaný.

Na palube si minibus vozí rýchlo vymeniteľné trakčné batérie s celkovou využiteľnou kapacitou 71,2 kWh (možnosť ich rýchlej výmeny je podmienkou pre kyvadlovú dopravu), ktoré mu majú stačiť na dojazd 200 km. Momentálne ja maximálna rýchlosť obmedzená na 72 km/h, pre aplikáciu na verejných komunikáciách môže byť aj vyššia. Pri celkovej dĺžke 5,32 m sa na jeho palube odvezie 30 cestujúcich, pričom je tu k dispozícii aj miesto pre invalidný vozík. Podľa May Mobility však nie je problém ani iné usporiadanie vnútorného priestoru, všetko samozrejme záleží od požiadaviek koncových zákazníkov.