Autonómny kamión by mal byť už v krátkej budúcnosti schopný jazdiť úplne sám, bez potreby ľudského zásahu, a zvyšovať tak efektivitu prepravy nákladov na ľubovoľne dlhé vzdialenosti. Najmä pri tých dlhších má ísť o významný prvok zjednodušenia celého procesu. Jednotliví automobiloví producenti sa preto aj v tejto oblasti snažia ako vedia a pripravujú sa na budúcnosť bez potreby profesionálnych vodičov. Teda nie úplne, ale minimálne na vybraných trasách by to tak malo fungovať. Aby však zvládli náročnú problematiku softvéru a jeho kompatibility s novým hardvérom, spájajú svoje sily s IT odborníkmi. Daimler Truck uzatvoril partnerstvo so spoločnosťou Torc Robotics a dali si jednoznačný cieľ. Uviesť autonómny kamión na cesty už v roku 2027.
Dosiahnuť bezpečné tempo 100 km/h s návesom už údajne nie je problém.
Vyskúšané, bezpečne zvládne 105 km/h
Torc Robotics je nezávislá dcérska spoločnosť Daimler Truck, ktorá sa už roky zaoberá výskumom, vývojom a reálnym konštruovaním zariadení vhodných pre autonómne kamióny budúcnosti. Ich pokrok v poslednom období naberá reálne kontúry, výsledkom čoho je elektrický autonómny Freightliner Cascadia. Daimler Truck tak v USA vyvíja a testuje technológie, ktoré plánuje uplatniť aj v európskych ťahačoch. Čo je dôležité, vývoj dosiahol ďalší míľnik – na testovacej trati dosiahla autonómna Cascadia aj bez vodiča rýchlosť 105 km/h. Všetky systémy pritom fungovali štandardne a spoľahlivo. Softvér, aj hardvér je teda už dnes navrhnutý tak, aby zvládal výpočtové rýchlosti a korekcie v potrebnej bezpečnej miere aj pri tempe nad 100 km/h. Daimler Truck tak prezentuje svoje schopnosti a potvrdil, že plán uviesť autonómne kamióny na cesty v roku 2027 stále platí a nič sa na ňom nemení.
zdroj: Daimler Truck