Autobusy Volvo u nás rozhodne nepatrili medzi bežný jav na cestách. V rámci podnikov ČSAD sa síce už v dávnej minulosti objavilo niekoľko ťahačov s logom švédskeho výrobcu, no vždy patrili skôr medzi „exotiku“. Aj to však stačilo na to, aby si aj na slovenských cestách vytvorili imidž veľmi bezpečných a silných strojov s nadpriemernými dynamickými parametrami. Najmä bezpečnosť sa však so značkou Volvo spája dodnes. Dôkazom sú aj najnovšie autobusy Volvo vybavené treťou generáciou aktívnych bezpečnostných systémov.

Viac než káže Únia

Ako uvádza Volvo, ich nové autobusy svojimi bezpečnostnými systémami prekračujú nové povinné nariadenia EÚ a zákonné požiadavky väčšiny krajín mimo EÚ. A na tom si zakladajú. Skrátka vo Volve sa vraj nikdy neuspokoja so splnením zákonných požiadaviek, vždy musia ísť o krok ďalej. Aj preto zavádzajú do nových autobusov tretiu generáciu aktívnych bezpečnostných systémov. „Nevidíme zmysel čakať,“ vysvetľuje Thomas Forsberg z Volvo Buses. "Keď sa pozrieme na štatistiky o miestach, kde dochádza k nehodám, existuje aj veľa krajín mimo Európy, ktoré budú profitovať z našich nových bezpečnostných systémov." Naráža tým na skutočnosť, že nové systémy zavedie Volvo plošne, teda nie len na území EÚ. Nové aktívne bezpečnostné systémy spoločnosti Volvo Buses preto budú štandardnou súčasťou elektrických autobusov a autokarov Volvo, ktoré spĺňajú normu Euro 6. Nové systémy aktívnej bezpečnosti však Volvo zavedie aj v regiónoch, kde sú aktuálne normy Euro 3 a Euro 5.

Nad rámec povinnej bezpečnostnej výbavy tak napríklad autobusy Volvo rozpoznajú nielen blížiace sa kolízie s vozidlami, ale aj s chodcami, čo je nepovinná súčasť asistenčného systému núdzového brzdenia. Pri podpore predchádzania bočným kolíziám zasa autobus monitoruje nielen povinnú pravú časť, ale aj nepovinnú vodičovu stranu. Každé vozidlo je zároveň vybavené aj senzormi krátkeho dosahu na rozpoznávanie ľudí a zvierat pred autobusom v slepom uhle. Vo výbave nových busov však nechýba ani adaptívny tempomat, podpora udržiavania v jazdnom pruhu, podpora zmeny jazdného pruhu, asistent max. povolenej rýchlosti, systém sledovania únavy a sústredenia vodiča, či monitorovanie tlaku v pneumatikách.

zdroj: Volvo Buses