Dlho sa zdalo, že príchod kĺbových autobusov znamená definitívny koniec používania autobusových prívesov. Doba aj nároky sa však menia a prívesy opäť dostávajú šancu. V niektorých regiónoch je totiž žiadúca prevádzka sólo autobusov a len vo vybraných časoch ich kĺbových verzií s vyššou kapacitou. Je však neekonomické, aby väčšinu dňa jazdili kĺbové autobusy nevyťažené. Namiesto toho prichádza čoraz častejšie k slovu taktika sólo autobusu s možnosťou pripojenia prívesu počas špičky. Podobný spôsob prevádzky teraz využívajú vo Švajčiarsku. Na vybrané linky tam nasadia autobusy Solaris s možnosťou pripojenia osobných prívesov.
V čase prepravnej špičky zapriahnu za autobus príves. Je to efektívnejšie, než celodenná prevádzka nevyťaženej kĺbovej verzie.
Lepší než s naftovým motorom
Elektrický Solaris Urbino 12 Electric je dlhý 12 000 mm, široký 2550 mm a na výšku má aj s batériami 3300 mm. Nápravy aj komponenty hnacieho reťazca dodala nemecká spoločnosť ZF, pričom na zadnej náprave má dva trakčné elektromotory s výstupným výkonom 2x 125 kW (250 kW/340 k). Ako tvrdí výrobca, charakteristika elektrického autobusa je do kopcovitých terénov, či na ťahanie prívesu omnoho vhodnejšia, než v prípade naftového agregátu. Výkon 340 k je porovnateľný s kĺbovými verziami, takže problémom nebude ani dynamika plne naloženej súpravy.
Trakčné batérie ťažného Solarisu majú celkovú kapacitu 440 kWh a zásluhou veľmi dobre dimenzovaného tepelného manažmentu zvládnu nabíjací výkon až 400 kW. Pohotovostná hmotnosť celého autobusu je 15 ton, čo je približne o 2,5 t viac ako pri naftovej verzii. Celková hmotnosť súpravy je na úrovni 34 400 kg.
zdroj: Urban Transport Magazine