Malé motory vo veľkých dodávkach prinášajú problémy
Veľmi prísne európske emisné limity vytvárajú enormný tlak na čistotu výfukových plynov a pochopiteľne i obsah oxidu uhličitého, ktorý je ich neoddeliteľnou súčasťou a jeho množstvo v spalinách je priamo úmerné spotrebe. Jedným z najčastejšie využívaných riešení, ako najnovším striktným normám vyhovieť, je okrem iného aj zmenšovanie objemu pohonných jednotiek.
V prípade úžitkových automobilov, ktoré musia značnú časť produktívneho času naplno využívať projektovanú užitočnú hmotnosť, je to však značne kontraproduktívne technické riešenie. V snahe dohnať s malými motormi adekvátne výkony musia tieto agregáty pracovať s väčšími tlakmi, je nutné ich viac vytáčať, a aj keď mali viesť primárne ku zníženiu spotreby paliva, často je výsledkom pravý opak.
Presedlajte na poriadny motor
Menšie preplňované jednotky sú síce úsporné pri nízkej záťaži, s rastúcimi požiadavkami na výkon (a o ten pri plne naloženej dodávke ide predovšetkým) sa však ich prevádzková efektivita rozpadá a paliva vyžadujú naopak viac. Nehovoriac samozrejme o tom, že zmenšenie objemu valcov a jeho kompenzácia napríklad viacstupňovým preplňovaním vedie k zložitejším systémom a tým pádom aj k potenciálne vyššej poruchovosti a zároveň komplikovanejším a drahším opravám.
Ak sa pýtate, ako z tohto začarovaného kruhu von, odpoveď je pomerne jednoduchá. Potrebujete veľké, výkonné a zároveň úsporné motory, ktoré zároveň nemajú problém plniť ani tie najprísnejšie emisné normy.
Hovoríme o najnovšej generácii dodávky IVECO Daily, ktorá s absolútnym prehľadom plní najnáročnejšie štandardy kvality výfukových plynov Euro 6D-Temp (s certifikáciou WLTP i RDE – Real Driving Emissions). A ešte zaujímavejšie na tom je, že už osvedčená základná pohonná jednotka F1A s vyspelou elektronicky ovládanou variabilnou geometriou rozvádzacích lopatiek turbodúchadla e-VGT prekonáva svojim objemom 2,3 litra väčšinu konkurentov a ponúka hneď tri výkonové varianty od 116 do 156 koní. K vrcholu však musíme ešte o krok vyššie.
Dodávka s trojlitrom? To je skoro zázrak
Špičková pohonná jednotka modelu IVECO Daily nesie označenie F1C a je presne tým, čo chcete mať na povel plynového pedálu vo chvíli, keď máte nákladový priestor zaplnený až po strechu ťažkým tovarom a pred sebou tiahle diaľničné stúpanie či poriadne prudký kopec. Viete totiž, že sa môžete spoľahnúť na vynikajúcu výkonovú rezervu a rovnako i prebytok krútiaceho momentu s perfektným priebehom v celom rozsahu využiteľných otáčok. Len tak môžete suverénne a s ľahkosťou prekonávať podobné či horšie prekážky v bežnej premávke alebo dokonca v teréne.
Mali by sme dodať, že preplňovaný agregát s prívlastkom Heavy-Duty má objem 3,0 litra a tiež je dostupný v troch výkonových verziách. Už základné prevedenie produkuje 160 koní a 380 Nm, zatiaľ čo bezkonkurenčne najsilnejší variant na trhu ponúka maximálny výkon až 210 koní a najvyšší krútiaci moment 470 Nm.
Zlatá stredná cesta vo skvelej akciovej ponuke
Zlatú strednú cestu modelu Daily s vrcholným trojlitrovým vznetovým motorom F1C predstavuje modifikácia naladená na 180 koní a 430 newtonmetrov, ktorá je v tejto chvíli pre slovenských zákazníkov ešte o niečo príťažlivejšia, než zvyšok produktového portfólia značky IVECO. Prečo?
Spoločnosť AUTO-IMPEX, ktorá tento rok oslavuje guľaté jubileum, presnejšie povedané 30. výročie od svojho založenia, pripravila pre svojich klientov po všetkých stránkach veľmi zaujímavý akčný model IVECO Daily VAN Premium.
Nálož výbavy
V tomto konkrétnom prípade ide o dodávku s rázvorom náprav 4100 milimetrov, objemom nákladového priestoru až 18 metrov kubických, celkovou hmotnosťou 3,5 tony a poháňa ju spomínaný 180-koňový agregát v spojení so šesťstupňovou manuálnou prevodovkou. Mimochodom, s prepracovanými motormi, pneumatikami triedy A Super Eco Low Rolling špeciálne navrhnutými pre tento model a systémom Start & Stop, je nové IVECO Daily o 10 percent úspornejšie než predchodca. Vyššia kvalita a predĺžené servisné intervaly sa zároveň postarali o 10-percentú úsporu nákladov na údržbu. Ale späť k edícii Premium.
Akciový model má v bohatej sériovej výbave okrem iného výškovo i v pozdĺžnom smere nastaviteľný volant, manuálne ovládanú klimatizáciu, digitálne rádio (DAB) s pripojením Bluetooth, ale nechýba mu ani tempomat, predné hmlové svetlá, rezerva, 100-litrová nádrž či odpružené sedadlo vodiča s nastaviteľnou bedrovou opierkou. Z ďalších prvkov určite stojí za zmienku farebný displej prístrojového panelu alebo zadné dvere, ktoré je možné otvoriť v širokom uhle až 250 stupňov.
Tým však narodeninové darčeky od spoločnosti AUTO-IMPEX nekončia. Zákazník k tomuto vozidlu zdarma dostane servisný kontrakt S-LIFE a naviac si môže (opäť bezplatne) vybrať buď parkovaciu kameru alebo sadu zimných pneumatík. Cena za toto všetko je pritom viac než vynikajúca – IVECO Daily VAN Premium stojí 27 900 EUR bez DPH. V ponuke sú nasledovné veľkosti: 16 m3 len za 27 600 EUR, 18 m3 len za 27 900 EUR a kabínové prevedenie za 27 000 EUR.
V AUTO-IMPEXe sa o vás postarajú nie len keď kupujete nové
Ľudia v AUTO-IMPEX majú autá radi a veľmi dobre vedia, čo zákazník potrebuje a očakáva. Preto je k dispozícii nepretržitá asistenčná linka na čísle 0903 455 631. Servis vozidiel je otvorený aj v nepropduktívnych časoch počas pracovného týždňa už od 7h ráno až do 23h večer. Vždy keď budete mať auto v servise dostanete náhradné vozidlo, čím AUTO-IMPEX svojim klientom garantuje mobilitu. Nuž a špeciálne aj so značkou IVECO majú rovnako dlhé skúsenosti ako dlho je tu firma. To všetko sú viac než dobré dôvody pre kúpu akciového modelu IVECO DAILY VAN PREMIUM.
zdroj: AUTO-IMPEX