Kamiónovú prepravu dnes realizujú v prevažnej miere tradičné naftové ťahače. Ich najnovšie generácie síce disponujú emisne čistými agregátmi s relatívne nízkymi emisiami, no cieľom do budúcna je aj v tejto oblasti trvalá udržateľnosť a prechod na uhlíkovo neutrálne palivá. V prvej línii preto, ako alternatíva voči naftovým agregátom, nastupujú batériové elektrické kamióny. Jednou z najmodernejších konštrukcií na poli ťažkých úžitkových elektromobilov dnes disponuje koncern Daimler AG, ktorý to patrične využil a poslal ju na trh v podobe sériového ťahača Mercedes-Benz eActros 600. Ten do svojich služieb teraz povolal Amazon.

Zabaľte nám 200 kusov

Elektrický ťahač už od začiatku v Mercedese vyvíjali s tým, že bude jazdiť aj diaľkové trasy. Konštruktéri ho preto obdarili až tromi setmi trakčných batérií s celkovou kapacitou 621 kWh (každý po 207 kWh), čo mu umožňuje dosiahnuť dojazd na jedno nabitie na úrovni 500 km. Počas jazdných skúšok s ním dokázali odjazdiť denne 1000 km (s medzinabíjaním počas logistických zastávok v distribučných skladoch). Aj preto konštruktéri pripravujú zvýšenie maximálneho nabíjacieho výkonu z aktuálnych 400 kW až na 1 MWh.

Elektrický eActros 600 môže mať až tri sady batérií s celkovou kapacitou 621 kWh.

Všetky tieto schopnosti si v Amazone najskôr poriadne odskúšali v praxi, model eActros 600 totiž prešiel ešte pred uvedením do výroby testovaním práve v Amazone. Ten si nakoniec v Mercedese objednal až 200 kusov, s tým, že 50 z nich zostane jazdiť v Nemecku, zvyšok vo Veľkej Británii a iných lokalitách. Ak sa elektrické vozidlá osvedčia, nie je vylúčený ani nákup ďalších elektrických exemplárov.

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 3 obrázkov

zdroj: Daimler Truck