Audi R8 charakteristika modelov dvoch generácií
Audi R8 má v strede uložený montovaný motor a pri chode využíva pohon všetkých kolies. Na trh sa dostal v roku 2006 práve pod záštitou nemeckej automobilky Audi AG. Na jeho výrobu sa zameriavala súkromná, dcérska spoločnosť Audi - quattro GmbH v nemeckej továrni Neckarsulme. Využitie tohto automobilu je napríklad ako safety car v pretekoch DTM, či BSB. Spočiatku bol tento model opatrený motorom 4,2 V8 s výkonom 309 kW/420 koní – je upravený pre použitie mazacieho systému so suchou kľukovou skriňou. Prevodovka pri tomto modeli môže byť buď manuálna 6 stupňová alebo poloautomatická s automatickým režimom riadenia.
Následne v roku 2008 bol predstavený model Audi R8 V10 s 5,2 litrovým FSI motorom s úpravou na výkon 386 kW, teda 525 koní. Výkon je teda oproti pôvodnému modelu posilnený a samotná automobilka udáva zrýchlenie z 0 na 100 km/h za 3,9 sekundy. Rovnako tento model disponuje aj ďalšími estetickými zmenami, predovšetkým čo sa týka interiéru (napríklad 465 wattový audio systém, či agresívnejší štýl karosérie).
Vďaka premakanému vzhľadu, štýlovému dizajnu a neuveriteľnému výkonu sa toto auto zaradilo medzi najpopulárnejšie športové vozidla. Vzápätí Audi prišlo s vylepšením vo forme Audi R8 V10 performance RWD. V tomto prípade došlo k nárastu o 30 konských síl a 10 Nm oproti pôvodnému modelu. Taktiež silu motora ovláda v tomto prípade 7 stupňová prevodovka. Z 0 na 100 km/h tento automobil zrýchli za 3,7 sekundy. Napriek tomu ide o bezpečné a pohodlné vozidlo na bežné použitie.
Budúcnosť Audi R8 môže byť rôzna...
Popularita tohto modelu bola od počiatku veľmi vysoká a preto nepredstavuje žiadne prekvapenie, že sa verejnosť pýta na ďalšieho nasledovníka tohto radu. Čo sa týka budúceho modelu, nemecká značka sa rozhodla rozlúčiť s fosílnymi palivami a vydať sa v ústrety elektrickému pohonu. Príchod tohto elektrického velikána sa predpokladá na rok 2024 – oficiálne informácie ešte stále nie sú dostupné.
Predpokladá sa prechod z atmosférických V10 na dve turbá a preplňovaný štvorlitrový motor V8. Tento spôsob pohonu je známy pre modely ako napríklad Audi RS alebo Lamborghini Urus. Taktiež medzi predpoklady patrí aj vyladenie na 515 kE, teda 700 koní. Dôležitá je aj hybridná technológia, prípadne plne elektrická verzia. Audi už s jedným Audi R8 v elektrickej forme prišiel – v roku 2015 – no nešlo o veľmi populárny model.
Doba sa ale zmenila a aj legislatívne predpisy čoraz viac nútia výrobcov do investovania do elektrických a hybridných pohonov. Nemecký Auto Bild predpovedá dve možné cesty, ktorými sa Audi pri produkcii elektrického nástupcu môže inšpirovať. Prvá cesta je hybridná – štvorlitrový osemvalec V8 s dvomi turbami a elektromotorom by mohol dostať až 700 koní.
Druhá alternatíva je elektronický pohon, akým disponujú aj modely e-tron. Nech už pôjde o akýkoľvek model, určite sa nezaobíde bez obrovskej vlny pozornosti. V prípade, že Audi splní predpokladané parametre môže ísť o úplne nový zážitok zo športovo ladeného elektromobilu, vhodného na použitie aj počas bežných dní.
Zdroj obrázku: BoJack / Shutterstock.com