Tlak na emisie zavádza do praxe nové druhy pohonov, ktoré zanechávajú menšiu emisnú stopu a ich používanie už nevyžaduje toľko kompromisov, ako kedysi. Aj alternatívne pohony však majú svoje slabé stránky. A rozhodne to nie je len ich vyššia obstarávacia cena, či zdĺhavejšie čerpanie energie. Ako ukazuje príklad z poľskej Poznane, vodíkový pohon môže nevratne poškodiť malý detail. A často pritom zasiahne naraz hneď niekoľko dopravných prostriedkov. Achillova päta vodíkového pohonu v Poľsku vyradila za jednu noc viac ako polovicu vodíkových autobusov pripravených na prepravu cestujúcich.

Vodíkové autobusy potrebujú extrémne kvalitný a čistý vodík. Ak ho natankujú znečistený, majú veľký problém.

Je to na výmenu článkov

Prvé správy hovorili dokonca o všetkých 25 autobusoch Solaris Urbino 12 Hydrogen, ako však informoval samotný výrobca Solaris, nakoniec ich bolo postihnutých len 14. Aj toto číslo však zodvihlo varovný prst. A o čo išlo? Všetky autobusy natankovali z rovnakej plniacej stanice znečistený vodík. Nešlo pritom o nijak zásadne nekvalitné palivo, problémom je, že vodíkové palivové články vyžadujú vodík, ktorého čistota musí byť 99,97 % (oficiálne vyjadrenie značky Solaris). Nekvalitné palivo (dôvody znečistenia preverujú) tak okamžite vyradilo z hry 14 z celkových 25 vodíkových autobusov Solaris Urbino 12 Hydrogen. Čo je však horšie, neskončí to len prečistením palivového systému. Zdá sa totiž, že došlo aj k nevratnému poškodeniu ich palivových článkov, ktoré musia technici na autobusoch vymeniť. Počas nečinnosti vodíkových autobusov ich na linkách nahradili klasickými autobusmi s naftovými motormi.